Читај ми!

Оправља ли се авио-саобраћај од последица пандемије – каква су предвиђања

Упркос пандемији домаћи сектор авио-саобраћаја завршава годину задовољан. Иако се још не назире потпуна нормализација авио-саобраћаја, резултати су бољи него претходне године, а најављена улагања у тај сектор привреде гарантују да ћемо и даље бити лидер региона на том пољу.

Према подацима Евростата, највећи пад броја путника у ваздушном саобраћају у 2020. забележен је у Словенији, 83 процента. У исто време број путника у ЕУ прошле године пао на је 277 милиона.

"Ми имамо 70 одсто више саобраћаја него што је то било у 2020. години, али смо и даље на нешто више од 50 посто када је у питању поређење са 2019. годином", каже Сенка Јеленковић, извршна дикреторка београдског аеродрома "Никола Тесла".

"Када говоримо о броју путника, он је негде за сада на нивоу око 135.000, али очекујемо да се до краја године то повећа будући да је пик пред новогодишње и божићне празнике", додаје Михајло Здравковић, директор ЈП "Аеродроми Србије".

Београдски аеродром један је од најбрже растућих аеродрома у региону, кажу у тој компанији, пре свега захваљујући "Ер Србији" која је повећала удео летова на 50 одсто у овој години.

"Mи имамо податке до почетка децембра, то је да је 1.500.000 превезених путника за 11 месеци и што је ако поредимо са претходном годином, раст од 76 процената", истиче Бошко Рупић из "Ер Србије".

Док су се гасили неки од најпознатијих светских авио-превозника због огромних губитака, многи су опстали захваљујући државној помоћи.

"Када погледате улагања Србије она верујемо да ће бити довољна да се омогући функционисање компаније док се не стекну тржишни услови за, условно речено, потпуно самостално функционисање", наглашава Бојан Станић из Привредне коморе Србије.

"'Ер Србија' је ове године заједно са Владом Републике Србије завршила докапитализацију, чиме је Влада постала власник 82 одсто компаније и свакако да је та докапитализација допринела бољем положају и стању компаније", истиче Рупић.

Концесионар београдског аеродрома, компанија "Венси", само ове године уложила је 80 милиона евра. У току су радови на реконструкцији и модернизацији аеродрома, надоградњи и побољшању система приступних саобраћајница, проширењу терминала, изградњи нове писте и еколошких постројења.

"Видимо да има радова и проширења терминала из простог разлога да је могуће прихватити што већи број путника, јер ако погледате, Аеродром 'Никола Тесла' је имао континурани раст путника закључно са 2019. годином", додаје Станић.

"Отприлике су предвиђања да ћемо негде у 2024. тек достићи ниво из 2019. године", поручује извршна директорка београдског аеродрома "Никола Тесла".

У Министарству саобраћаја кажу да ће држава уложити више од 20 милиона евра у изградњу торња и обнову Аеродрома "Константин Велики".

Од јануара са Аеродрома "Константин Велики" очекује се проширење листе дестинације, где се најављују летови за Атину, Келн, Истанбул, Тиват и друге дестинације.

среда, 09. октобар 2024.
18° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи