Читај ми!

Машиновођа одговоран за судар возова

Узрок судара возова у тунелу код Тошиног бунара 2. маја људски фактор, утврдила комисија Железница Србије. Одговорност сноси новосадски машиновођа, који је прошао кроз жуто на семафору, а потом није прилагодио брзину, потврдила стручна комисија.

Људски фактор, односно непоштовање сигнализације узрок је незгоде која се догодила 2. маја приликом судара два воза у тунелу код Тошиног бунара, каже генерални директор Железница Србије Драгољуб Симоновић и нагласио да ће машиновођа, који је направио пропуст, одговарати због тога.

Извештај шесточлане стручне Комисије за ислеђивање тог ванредног догађаја у којем је повређено 22 људи, потврдио је узрок незгоде.

Према речима Симоновића, утврђено је да је машиновођа воза, који је саобраћао на линији Београд–Нови Сад, налетео у тунелу на воз који је саобраћао на линији Београд–Шид због тога што је прошао кроз жуто светло. Машиновођа је то заборавио па није прилагодио брзину кретања ка тунелу када је кренуо са стајалишта у Тошином бунару где је претходно покупио путнике.

"За тај немили догађај одговорност сноси новосадски машиновођа и он ће за то одговарати, не постоји шанса да се то не деси, јер све информације комисије послали смо МУП-у", рекао је Симоновић.

Владимир Радовић из Железница Србије рекао је да је навео да се у тренутнку удара воз кретао брзином 23километара на час. "Машиновођа је морао да вози таквом брзином да је морао да се заустави у сваком моменту", истакао је Радовић. 

Први човек Железница је подсетио да је машиновођа, који је одговоран за незгоду, искусан: има 23 година стажа у Железницам и до сада је више пута похваљиван као добар радник и да се ова незгода није могла предвидети.

Према његовим речима, воз који је ударен стар је 27 година, а да је је била новија гарнитура не би дошло до пуцања коша.

Директор Железница Србије нагласио је да се процењује да је материјална штета која је настала у овој незгоди око 14 милиона динара.

Како је речено, Комисија је утврдила да у време настанка тог догађаја на делу пруге између станица Нови Београд и Земун није било сметњи у раду СС уређаја, средстава везе или постројења електро вуче, и да у том смислу нису постојале било какве неправилности које би могле утицати на настанак судара.

Иако у Железници тврде да је узрок несреће људски фактор, најављују и преиспитивање сигнализације, јер је на истој деоници и раније било удеса.

"Предузећемо све додатне анализе на том делу трасе да видимо да ли можемо нешто да урадимо да тај сигнал померимо напред иза те кривине", навајљује Симоновић.

Симоновић је имао замерке на начин извештавања о овом догађају наглашавајући да би "цео систем у држави требао да буде у функцији објективног информисања, а не да се пласирају сензационалистичке вести".

Два путничка воза у којима је било око 100 путника сударила су се 2. маја око 13.30 у тунелу код стајалишта Тошин бунар у Београду и том приликом повређено је 22 људи.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 07. јул 2025.
37° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом