понедељак, 19.09.2011, 07:30 -> 09:36
štampajТрка са кризом
Сајам у Франкфурту је прошао, али нико са сигурношћу не може да каже како ће ове године пословати ауто-индустрија. Док већина фабрика са југа Европе бележи пад продаје и производње, немачки произвођачи деле вишкове и инвестирају у нове технологије. Север континента одавно изгубио економску трку.
Економска криза је иза нас - тврде стручњаци "Бе-ем-веа", "Мерцедеса", немачке групације "Фолксваген" "Аудија", "Шкоде", "Поршеа". За разлику од њих, француски произвођачи много теже преживљавају на тржишту, јер је продаја аутомобила до 20.000 евра овога лета пала за 16 одсто.
У групу забринутих спада и групација "Фијат", шпански "Сеат", а као излаз из кризе види се поновно увођење бенефиција за куповину нових аутомобила по принципу "старо за ново", међутим ниједна влада у ЕУ више нема новца за те сврхе.
Највећи напредак је остварио "Опел" који је за мало доживео да га "Џенерал моторс" прода на берзи пре две године.
"Сви су нас били отписали, нико није хтео да нас купи, а онда смо схватили да можемо да се окренемо сами себи, направимо уштеде, нове технолошки савршене моделе и да се полако вратимо у игру", рекао је Алан Виснер из "Опела".
Према његовим речима, "Опел" остварује највећи профит у групацији "Џенерал моторса", а тајна успеха је у раду и организацији.
У "Ситроену" кажу да је тешко, али да се нису предали. Њихов главни адут је аутомобил хибридног погона са доста опреме, персонализован по вољи купаца, у цени просечног аутомобила.
"Економска и дужничка криза учиниће да до краја године још неке аутомобилске компаније оду у банкрот. Ми имамо стратегију преживљавања и наш адут је револуционарни дизајн и нова технологија", наводи Хавијер Духимин из "Ситроена".
Амерички капитал и немачка организација
У "Форду" кажу да никада више нису уложили у развој и продају. Нема модела старијег од три године у салонима, кажу у "Форду" и додају да продаја и Европи и Америци расте.
Барбара Самарџић из "Форда" каже да ће тржиште у Америци и Кини расти и да је компанија глобални светски играч.
"Интересантно је да нам је продаја одлично кренула у Европи, па сам ја одскоро прекомандована из Детроита за Келн. Европски 'Форд' је добар пример америчког капитала и немачке организације", каже Барбара Самарџић.
Јапанске ауто-компаније ове године смањиће испоруке за 30 одсто на тржишту, а већи део садашње производње усмерен је ка америчком тржишту.
Због катастрофе у Фукушими и профит ће бити мањи, кажу у "Хонди", али се, ипак, надају да ће у развој нових модела уложити неколико милијарди евра.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар