Читај ми!

Има заинтересованих за "Јат"

Рок за достављање понуда стратешких партнера за нову српску авиокомпанију истиче за две недеље. Потенцијалних купаца има, али за информације о заинтересованим компанијама потребно сачекати завршетак тендера, кажу у Влади.

Директор Канцеларије Владе за сарадњу с медијима Миливоје Михајловић рекао је да до истека рока тендера за оснивање нове авиокомпаније има још две недеље, и да постоје потенцијални купци "Јата", али није прецизирао о којим компанијама је реч.

Михајловић је рекао, да на неки начин покушава да се оживи "Јат", јер је веома тешко продати тако велику фирму, у време велике економске кризе.

У Министарству за инфраструктуру и енергетику кажу да сада није препоручљиво давати било какве детаље о тендеру, јер би то могло да наруши тендерску процедуру. Представници "Јат ервејза" се не изјашњавају о тендеру.

Према Михајловићевим речима, циљ државе је да све што вреди пребаци у један погон и да то буде докапитализовано, односно, да страни капитал уђе у компанију.

"Свакој фирми, не само 'Јат ервејзу', вредност на некин начин опада у великој економској кризи, али је потребно сачекати још мало и видети да ли ће се и ко јавити на тендер", рекао је Михајловић.

Летонци откупили документацију?

Летонски "Ер балтик" је, како преносе поједини медији, откупио тендерску документацију и тиме потврдио заинтересованост за стратешко партнерство у оснивању нове српске националне авиокомпаније, али ту информацију нико од званичника није желео да потврди.

Министарство за инфраструктуру и енергетику раније је саопштило да се избор стратешког партнера очекује до краја 2011. Реализација активности на успостављању нове компаније, преносу средстава и регулисању обавеза "Јат ервејза", би требало да буде готова до јуна 2012. године.

Модел оснивања нове авиокомпаније, њена почетна веза са "Јат ервејзом", могуће опције власничке структуре нове авиокомпаније, као и име нове компаније, биће у договору са изабраним инвеститором.

На првом тендеру 2008. за националну авиокомпанију из Србије није било заинтересованих, а за 51 одсто капитала у "Јат ервејзу" тада је тражено 51 милион евра.

Бивши директор "Јата" и економиста Предраг Вујовић је објаснио, да је највећа предност "Јат ервејза", на тендеру за проналажење стратешког партнера и заједничко оснивање нове авиокомпаније, стручни кадар и тржиште.

"Поједине ствари које има 'Јат' сигурно ће одговарати будућем већинском власнику. Ту пре свега мислим на кадрове и дубоко сам убеђен да на овом делу Балкана нигде нема веће концентрације стручног кадра него што је у 'Јату'", рекао је Вујовић.

Влада Србије је на седници 16. априла прошле године усвојила закључак о оснивању нове авиокомпаније, пошто су Радна група за пословну консолидацију "Јат ервејза" и менаџмент те компаније констатовали да она није у стању да послује профитабилно.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 22. септембар 2025.
21° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом