недеља, 13.02.2011, 07:30 -> 07:37
Скупо и са попустом
И поред истањених новчаника и смањене куповне моћи, распродаје су за неке могућност да за релативно мало пара дођу до нових ствари. И трговци су задовољни јер им тада промет расте, али не као ранијих година.
Домаћинства у Србији за храну, пиће и комуналије троше око шездесет одсто прихода, а за одећу и обућу издвајају свега пет процената.
Док цене хране расту, цене гардеробе и обуће падају. За многе распродаје постају стил живота, па готово све што имају купују на тај начин.
Прави добитници су они са вишком времена и мањком пара, јер се за исту суму може купити дупло, па и петоструко више.
Снижења су почела око Нове године, онда су дошле Божићне распродаје, па велика зимска сезонска снижења, а ускоро ће се у продавницама појавити нове, пролећне колекције.
Милица Гагић, менаџер Пикокс каже да би се омогућио улазак нових колекција на време и на почетку сезоне, залихе морају да се распродају и самим тим продају се многи артикле чак и испод набавне цене.
"Нама је у интересу да ослободимо простор и новац како бисмо новој роби омогућили да уђе у продају", објашњава Гагићева.
Стручњаци сматрају да су за зидање цена у Србији најзаслужнији трговци и увозници.
(Не)повољне распродаје
Економиста Горан Николић каже да је разлог зашто су цене у Србији током распродаја нешто више него на западном тржишту, разлог то што су страни брендови овде добрим делом присутни преко заступника.
"Очекивано је да се у перспективи повећава учешће страних брендова директно на српском тржишту, што ће омогућити мање цене", сматра Николић.
Стилиста Ашок Мурти сматра да о правим распродајама, попут оних на западу, можемо говорити тек када постанемо део Европске уније.
"Тог тренутка нестају царине, нестају додатни трошкови који се јављају због дистрибуције, због посебног темпирања тржишта, њихових унутрашњих плаћања. Самим тим сва роба ће бити лакша за дистрибуцију, односно моћи ће да се скупља из више продајних центара на једно место, па да се врши додатно појефтињење", каже Мурти.
У време кризе куповина гардеробе је на крају лествице приоритета. Од сто расположивих динара на храну, пиће и комуналије просечном домаћинству у Србији оде 60 динара.
На гардеробу само пет. Стручњаци сматрају да ће цене на распродајама бити ниже када конкуренција буде већа.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар