субота, 01.01.2011, 19:11 -> 17:01
Једни славе, други раде
На температури од минус десет, иако је 1. јануар, за раднике који граде мост на Дунаву код Бешке, данас је био уобичајен радни дан. Мост би требало да буде пуштен у саобраћај до августа.
Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић најавио је да ће 2011. бити година грађења у Србији, када ће бити завршен мост код Бешке, деоница аутопута од Бешке до Хоргоша и да ће бити започети сви остали радови на Коридору 10, који, како је рекао, мора да буде завршен до половине идуће године.
И на температури од десет степени испод нуле, иако је Нова година, за око 100 радника који граде мост, данас је био уобичајен радни дан.
"Сигурно да је тешко и висина и хладноћа и, често, невреме. Кад се попне на 65 метара, све се другачије ради, али најтеже је кад нема посла, зато се све ово и издржава", каже радник Жарко Ливајишић.
Заменик директора пројектовања и изградње моста Слободан Митровић каже да је технолошки процес изградње такав да захтева континуирани рад.
"Сада се налазимо у најосетљивијој фази изградње - то је изградња конзоле од 105 метара изнад воде", објашњава Митровић.
Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић каже да су радници који на минус десет раде гаранција да ће рок бити испуњен.
"Ја са њима другујем 40 година, увек смо имали договоре, увек смо имали своје рокове, они су имали законске рокове, углавном смо све те рокове извршавали", каже министар Мркоњић.
Извођач радова, предузеће "Алпина", за ову годину у Србији планира обим послова од 80 милиона евра и запошљава 800 радника.
"С обзиром да ћемо већ 1. фебруара почети са реализацијом новог пројекта - од Пирота до Димитровграда, Пирот-Суково, Суково-Димитровград, ту ће бити ангажовано још око 300 радника", каже Невенка Синђић, директорка компаније "Алпина Београд".
Мост на Дунаву код Бешке, дуг два километра и 205 метара, чија изградња је започета 2008. године, тренутно је најдужи мост који се гради у Европи.
Његова уговорена вредност је 33 милиона евра. Како је планирано, његова изградња требало би да буде завршена до маја, а у саобраћај би требало да буде пуштен у августу ове године.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар