понедељак, 18.10.2010, 16:05 -> 18:07
štampaj"Кинески" мост у року
Постигнута сагласност српске и кинеске стране да се изградња моста од Земуна до Борче реализује у складу са предвиђеним роковима, рекла министарка за НИП Верица Калановић.
Министарка за Национални инвестициони план (НИП) Верица Калановић, после састанка у Београду са високом делегацијом Народне Републике Кине, изјавила је да је постигнута сагласност за изградњу моста од Земуна до Борче и да ће тај пројекат бити реализован у складу са предвиђеним роковима.
"Идејни пројекат који је доставила кинеска страна мора да буде допуњен предмером и предрачуном и данас смо добили уверавања да ће 15. новембар бити рок када ће доста прецизан предмер и предрачун бити достављен Државној ревизионој комисији", рекла је Калановићева.
Министарка и градоначелник Београда Драган Ђилас одвојено су разговорали са кинеском делегацијом и представницима Амбасаде Кине у Србији.
Калановићева је рекла да је састанак са делегацијом Кине, коју је предводио заменик министра за саобраћај и транспорт Кине Фенг Женглин и представницима компаније "Чајна роуд енд бриџ корпорејшен" (ЦРБЦ), протекао у срдачној и конструктивној атмосфери.
"Разговарали смо о ономе о чему је српска јавност претходних дана слушала - полемикама различитих аналитичара који су поставили питање да ли ће на пролеће реализација пројекта коначно да крене", навела је министарка Калановић.
Верица Калановић: Аванс неће прећи 15 одсто
Калановићева је рекла да ће, на основу предмера и предрачуна, којима ће бити допуњен идејни пројекат, "бити утврђена динамика плаћања у складу са договором да прво плаћање буде авансно, као што је уобичајено и да аванс никако не пређе 15 одсто".
"Ми данас нисмо разговарали о висини аванса, али то је став Србије са којим је кинеска страна упозната", нагласила је Калановићева додајући да ће остала плаћања бити у складу са оним што је урађено на терену.
Калановићева и Женглин сложили су се да комуникација у наредном периоду мора бити подигнута на виши ниво како успостављено поверење не би било нарушено.
На састанку је, такође, постигнут договор и да надзорни орган који ће контролисати динамику и квалитет радова буде независна инострана компанија са искуством.
Сарадња у области инфраструктуре
"Кинези су данас отишли и корак даље и због тога су предложили да у наредном периоду Министарство за НИП и Министарство за саобраћај и транспорт Кине потпишу меморандум о сарадњи на инфраструктурним пројектима", рекла је Калановићева објашњавајући да се сарадња односи и на друге области - размену искустава, технологија и знања у управљању инфраструткурним пројектима.
Верица Калановић је истакла да ће мост од Земуна до Борче бити изграђен по највишим светским стандардима и нагласила да је Кина на основу међудржавног споразума предложила реномирану фирму - ЦРБЦ, која први пут гради у Европи и која жели што боље да се представи Србији и земљама чланицама Европске уније.
Градоначелник Београда Драган Ђилас је прошлог месеца рекао новинарима да пројекат изградње моста Земун-Борча касни, јер још није урађен ни идејни пројекат, који је требало да уради ЦРБЦ.
Кинеска компанија ЦРБЦ је, како су преносили поједини медији, тражила аванс од 35 одсто укупне инвестиције, а Ђилас је тада казао да нема говора о толиком авансу за радове и испоручен материјал, јер је за изградњу моста преко Аде плаћен аванс од 10 одсто.
Мост преко Дунава, који ће спојити обале Земуна и Борче, биће дугачак 1.507 метара, а планирана је и изградња још осам мањих мостова и приступних саобраћајница у дужини од 21,5 километара аутопута.
Радови на изградњи, како је раније најављено, требало би да почну средином априла 2011, а рок за изградњу моста је три године.
Председник Борис Тадић и председник Сталног комитета Свекинеског народног конгреса Ву Бангуо положили су средином јула у Земуну камен темељац за Мост пријатељства Кине и Србије.
Уговор о изградњи моста, чија је вредност 170 милиона евра, потписали су средином априла у Београду Калановићева, градоначелник Београда и представници ЦРБЦ - а.
Рок отплате кредита је 15 година, са почеком од три године и фиксном каматом од три одсто годишње, а уговором је предвиђено да ће у том послу до 45 одсто учествовати домаћа грађевинска предузећа и произвођачи грађевинског материјала.
Изградња ће се финансирати из кредита кинеске Ексим банке - 85 одсто и НИП-а 15 одсто, док ће трошкове експропријације и техничких припрема сносити Град Београд.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар