Бржи прелаз границе

Представници Србије и Црне Горе потписали у Београду три протокола који ће омогућити краће задржавање на граничним прелазима у железничком саобраћају. За обнову пруге Београд-Бар потребно 336 милона евра, наводи италијански "Италфер".

На основу споразума о граничној контроли у железничком саобраћају између Србије и Црне Горе, у Београду су потписана три протокола између граничних служби двеју држава, чији је циљ скраћивање задржавања возова на граници.

Потписани су протоколи о сарадњи граничних полиција Србије и Црне Горе, протокол између министарстава пољопривреде двеју држава и протокол о обављању граничног железничког саобраћаја.

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић предочио је да ће се гранична контрола у путничким возовима обављати током вожње између станица Бијело Поље и Врбница, а потом до путничке станице Пријепоље, док ће се гранична контрола у теретном саобраћају обављати у заједничкој граничној станици Бјело Поље.

Вршилац дужности помоћника министра саобраћаја задужена за железнички саобраћај Вида Стевановић је рекла да би протокол о железници требало да почне да се примењује чим буде потисан и протокол између управа царина Србије и Црне Горе, што је предвиђено за крај октобра.

Мркоњић је најавио да ће у новембру у Италији бити одржан скуп на коме ће државе кроз које пролази будући Коридор 11 - Италија, Румунија, Црна Гора и Србија - верификовати захтев да се тај путни правац призна као званичан европски коридор. У току су припреме за тај скуп, а  сарадња између тих држава је на највишем нивоу.

Италијанска компанија "Италфер" представницима Србије и Црне Горе предочила је четврти део студије рехабилитације пруге Београд-Бар. Према студији, Србија би у реализацију требало да уложи 198 милиона евра, а Црна Гора 138 милиона евра.

Министар Мркоњић заложио се тим поводом, за такозвани "други сценарио" обнове барске пруге, по коме би се од Београда до Бара стизало возом за седам сати, брзином од 85 километара на сат, као и да се на годишњем нивоу превезе осам милиона путника.

Предложио је да реконструкција пруге по том сценарију буде завршена до 2014. године, уколико се обезбеде финансијска средства.

Вршилац дужности помоћника министра за железнички саобраћај Црне Горе Вида Стевановић је рекла да је Црна Гора задовољна сарадњом са италијанском фирмом и да се очекује да после рехабилитације пруге, 2015. године, комерцијална брзина возова буде 65 километара на сат.

"То значи да када уђете у воз, уз сва задржавања на станицама, биће око 65 километара на сат, што значи да ће на неким деоницама брзина бити и 100 километара на сат", нагласила је Стевановић.

Споразум о граничној контроли у железничком саобраћају између Србије и Црне Горе потписали су Милутин Мркоњић и црногорски министар саобраћаја Андрија Ломпар у марту 2009. године, а ратификован је у Скупштини Србије у мају ове године.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. септембар 2025.
28° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом