понедељак, 27.09.2010, 18:46 -> 19:55
štampajКасни изградња кинеског моста
Пројекат изградње моста Земун-Борча касни јер још није урађен ни идејни пројекат, рекао градоначелник Београда Драган Ђилас. Уколико се рокови не поштују ићи ћемо на измене уговора, каже Ђилас.
Градоначелник Београда Драган Ђилас потврдио је да пројекат изградње моста Земун-Борча касни, јер још није урађен ни идејни пројекат.
Ђилас је рекао да кинеска компанија "Чајна роад анд бриџ корпорејшн" (ЦРБЦ) мора да покаже већу одговорност за тај посао и износ новца којим грађани Србије плаћају изградњу моста, као и да је писмено обавестио ту компанију и амбасадора Кине у Србији да је неприхватљив такав развој догађаја.
"Уколико се рокови не поштују онда ће мој став бити да, без обзира какав смо папир са ким потписали, а друга страна тај папир не поштује, онда идемо у измене тог уговора и да видимо да ли ће неко други градити тај мост или не", рекао је Ђилас.
Градоначелник Београда се ипак нада да ће у "наредним месецима договорени рокови почети да се поштују".
Ђилас је потврдио је да је кинеска компанија тражила авансно плаћање од 35 одсто за изградњу моста.
"Нема говора о авансу од 35 одсто, јер за мост на Ади смо платили 10 одсто, а то су правила која постоје, и нема везе да ли неко долази из Кине или Аустрије, код нас је све исто," рекао је градоначелник Београда приликом обиласка градилишта моста преко Саве на Ади.
Генерални директор Саобраћајног института ЦИП Милутин Игњатовић рекао је да је тај институт спреман да уради комплетну пројектну документацију за изградњу моста уколико кинеска компанија не заврши свој део посла.
"Кинези касне са идејним пројектом за изградњу моста Земун-Борча, а ЦИП је свој део посла урадио, односно идејни пројекат за приступне саобраћајнице и више мањих мостова у оквиру тог пројекта", рекао је Игњатовић Танјугу.
"Ако Кинези не буду урадили идејни пројекат за мост, ЦИП је спреман да уради комплетну пројектну документацију", истакао је Игњатовић.
Мост који ће спојити обале Земуна и Борче биће дугачак 1.507 метара, а планирана је и изградња још осам мањих мостова и приступне саобраћајнице у дужини од 21,5 километара аутопута.
Радови на изградњи, како је раније најављено, требало би да почну средином априла 2011, а рок за изградњу моста је три године.
Председник Борис Тадић и председник Сталног комитета Свекинеског народног конгреса Ву Бангуо положили су средином јула у Земуну камен темељац за Мост пријатељства Кине и Србије.
Уговор о изградњи моста, чија је вредност 170 милиона евра, потписали су средином априла у Београду министарка за НИП Верица Калановић, градоначелник Београда и представници кинеске компаније ЦРБЦ.
Рок отплате кредита је 15 година, са почеком од три године и фиксном каматом од три одсто годишње, а уговором је предвиђено да ће у том послу са не мање од 45 одсто учествовати домаћа грађевинска предузећа и произвођачи грађевинског материјала.
Изградња ће се финансирати из кредита кинеске Ексим банке - 85 одсто и Националног инвестиционог плана - 15 одсто, док ће трошкове експропријације и техничких припрема сносити Град Београд.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 7
Пошаљи коментар