Радници "Автоваза" излазе на улице

Радници највећег руског произвођача аутомобила "Автоваз" најављују протестни митинг почетком августа. Финансијска инјекција владе за сада није донела очекиване резултате, а производне траке биће заустављене током целог августа.

Синдикат највећег руског произвођача аутомобила, компаније "Автоваз" најавио је протестни митинг за 6. август.

Независни аналитичари разматрају паралелу између те компаније, која покушава да опстане и америчког индустријског симбола "Џенерал моторса", чији је банкрот истакао разлику у борби Русије и Запада са економском кризом.

Од прошле године, наиме, Русија покушава да помогне својој аутоиндустрији која, према речима премијера Владимира Путина, запошљава 1,5 милиона људи и између осталих мера подршке увела је ограничења увоза страних аутомобила.

Запад је са своје стране оптужио Москву да таквим мерама крши обавезе на сузбијању протекционизма, док је руска опозиција оптужила владу да расипа средства пореских обвезника, доделом бесповратне помоћи од око 800 милиона долара приватној компанији "Автоваз".

Помоћ, међутим, за сада није донела очекиване резултате, а због пада тражње фабрика ће зауставити производне траке током целог августа, што ће преполовити плате радника.

"Противићемо се последњим одлукама руководства Автоваза о заустављању производње и смањењу зарада од септембра", рекао је за Ројтерс лидер синдиката "Јединство" Пјотр Золотарев.

Извршни потпредседник "Автоваза" Игор Комаров и губернатор Самарске области Владимир Артјаков планирају да идућег уторка размотре ситуацију у највећој руској фабрици аутомобила.

Аналитичари указују да би "Автоваз" могао да преживи и без државне помоћи уколико би "порадио на смањењу троскова", које би безусловно довело до отпуштања 10 до 15 одсто радника од укупно 100.000.

Руководство разматра социјални програм

Извор близак менаџменту "Автоваза" је за Ројтерс рекао да руководство "прорачунава социјалне и економске последице отпуштања десет, 25 и 50 одсто запослених".

Представник компаније није желео да коментарише, док је Золотарев рекао да синдикат "Јединство" није добио обавештење о масовним отпуштањима. Према руском закону послодавац је обавезан да о томе обавести синдикат најкасније три месеца унапред.

Иако је фабрика нагомилала 50 милијарди рубаља дуга, који намерава да реструктуира, а још није потрошила сву државну помоћ, управа указује да "ни не помишља на банкрот".

"Историја Автоваза је пример како политику владе према предузећима која су банкротирала одређују политичке везе њихових власника, а не економски интереси", указао је професор Руске економске шкорле Константин Соњин.

У власништву државе, преко државне корпорације "Ростехнологије" на челу са Путиновим саборцем Сергејем Чемизовом, је 25 одсто акција "Автоваза", а исто толико припада француском "Реноу" и руској инвестиционој компаији "Тројка Дијалог", пише Ројтерс.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 17. септембар 2025.
15° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом