Рециклажа и за аутобусе

Аутобуси би ускоро могли да се мењају по принципу "старо за ново", као што је то случај са аутомобилима "фијат пунто", најавили премијер и министар економије.

Осим аутомобила и аутобуси би ускоро могли да се мењају по систему "старо за ново". Премијер Мирко Цветковић и министар економије Млађан Динкић најавили су да би Влада ускоро могла да донесе одлуку о субвенциjaма за куповину аутобуса, као што је то био случај са аутомобилима "фијат пунто".

Премијер Цветковић је објаснио да би једина разлика у односу на већ постојећу одлуку о субвенционисању куповине аутомобила била висина субвенције.

"Разматрамо да субвенција за куповину аутобуса буде 3.000 евра по аутобусу, а за аутомобиле је износила 1.000 евра", рекао је Цветковић новинарима приликом обиласка предузећа "Вуловић транспорт".

Премијер је рекао да се идеја још увек разматра и да никакве формалне одлуке нису донете, али да верује да се иде у том правцу.

Могућност субвенција за аутобусе најавио је и потпредседник Владе и министар економије Млађан Динкић.

"Уредбу коју смо донели да дајемо попуст за куповину домаћих аутобуса остаће и даље на снази, а размишљамо да дамо и попуст од 30 одсто за замену аутобуса старијих од 10 година за нове, али да буду домаће производње", рекао је Динкић, након обиласка новосадске фабрике аутобуса "Необус".

Према његовим речима, "Необусу" је из Фонда за развој дат кредит од 2,6 милиона евра управо да би унапредио производњу, сачувао садашња и отворио нова радна места, што је у време кризе од изузетног значаја.

"Прошле године смо подржали уговор "Необуса" са холанском фирмом ВДЛ о извозу 450 аутобуса за три године, вредан 25 милиона евра, на француско, италијанско, немачко и холандско тржиште. Данас у овој фирми ради 220 људи, а од менаџмента сам чуо да је у току пријем 40 нових радника", рекао је Динкић.

Премијер Цветковић је после разговора са руководством предузећа "Вуловић транспорт", које такође производи аутобусе, рекао да се на "маргинама Фијата рађа још једна аутомобилска индустрија" и да је она веома значајна зато што запошљава раднике и пружа могућност за укључивање читавог низа коопераната, у којима ће такође бити места за запошљавање.

"Ово посебно истичем зато што је у овом тренутку за Владу Србије и за Србију уопште питање радних места питање свих питања и сваки напор у правцу отварања нових радних места има пуну подршку владе", рекао је премијер.

Цветковић је изразио задовољство сарадњом са Белорусијом, са чијим реномираним светским произвођачем МАЗ-ом "Вуловић транспорт" производи аутобусе на природни гас.

Он је указао да се у предузећу "Вуловић транспорт" производе аутобуси који ће моћи да се извозе, чиме се мења привредна структура земље и наша економија се укључује у међународне токове.

Одлука о субвенцијама добар потез

Председник Управног одбора и мањински сувласник "Необуса" Зоран Кијац је истакао да је одлука Владе Србије да субвенционише производњу аутобуса с 20 процената била веома добар потез, од којег ће сви имати користи.

"Управо смо почели испоруку првих 18 аутобуса за западноевропско тржиште захваљујући сарадњи са ВДЛ-ом, што је и био непосредни повод Динкићеве посете, а јуче смо потписали пет уговора с домаћим превозницима", рекао је Кијац.

"Они ће добити модерне аутобусе са евро-5 моторима по повољној цени, а ми ћемо упослити пуне капацитете и обезбедити посао бројним добављачима широм Србије", додао је Кијац.

"Необус" је основан још 1952. године под именом "Аутокаросерија", а садашње име је добио средином прошле деценије. Октобра 2004. године око три четвртине акција предузећа купио је бизнисмен из Саудијске Арабије Ала Маграби.

"Необус" се потом модернизовао и освојио нова тржишта, тако да се његови аутобуси могу видети на путевима држава бивше Југославије, Немачке, Данске, Пољске, Мађарске, Саудисјке Арабије, Гане, Русије, Ирака, Сирије, Марока, Турске, Јужне Африке, Француске, Холандије, Италије и других земаља.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. децембар 2025.
3° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом