Српска крила на западном знању

Након вишегодишњег рада у Европи 25 авио-инжењера и мајстора вратило се у Фабрику спортских авиона у Краљеву. Они ће у фабрици правити мале летилице "ембера", које су проглашене за најбољи домаћи извозни производ.

У фабрику спортских авиона "Аеро ист Јуроп" (Aero East Europe) из Краљева вратило се 25 српских авио-инжињера и мајстора, након вишегодишњег рада у западној Европи. Они за светско тржиште производе мале летилице "eмбера" и увелико припремају нови тип српског авиона.

Агенција за страна улагања и промоцију извоза и Министарство економије препознали су њихове идеје и "ембера" је проглашен за најбољи домаћи извозни производ.

Широм Европе већ лети пет авиона из мале краљевачке фабрике. Праве их афирмисани српски конструктори авиона који су искуство стицали у свету.

Конструктор који је правио летилице у Италији, центру индустрије малих спортских авиона Синиша Маврак, рекао је да су на иницијативу послодавца дошли у Краљево и додао је да желе да наставе традицију авиона у Србији.

Краљевачки фирма спрема и нови модел авиона "ЕЛА 450", српски производ који ће проширити капацитете те фабрике, упослити још радника и домаћих коопераната за производњу делова потребних авиоиндустрији.

Власник фабрике "Аеро ист Јуроп" Милорад Матић рекао је да се у иностранство извози умеће и памет наших људи и додао је да се поједини делови који се производе у иностранству могу производити и у Србији.

У Србији се производи 90 одсто делова

Репро материјал се још увек увози, али се 90 одсто делова авиона већ производи у Србији, а наши конструктори направили су летилицу још квалитенијом, сигурнијом и јефтинијом. Тони Гергелас из Румуније дошао је у Краљево по своју летилицу.

"Авион сам купио за себе и госте у мом хотелу. Интересовање у мојој земљи за овакве авионе је велико и овом приликом затражио сам и право заступништва за Румунију. Авион је јефтинији него у другим земљама, а квалитетнији", рекао је Гергелас.

Краљевачка "ембера" тешка је 300 килограма и званично је проглашена најбољим српским извозним производом, али је уједно и један од најскуљих домаћих проивода.

Инострани купац, међутим, мери његову економичност. Сат налета власника кошта 30 евра или 20 пута мање у односу на традиционалне авионе. Због њихове покретљивости користе их чак и националне телевизије у Европи.

Матић верује да није далеко дан када ће овакви типови авиона летети и у Србији.

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 16. август 2025.
23° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом