петак, 22.01.2010, 09:05 -> 13:04
štampajСедница Надзорног комитета Коридора 10
Надзорни комитет Коридора 10 састао се у Београду са представницима свих европских држава кроз које пролази ова међународна саобраћајница. Обилазница око Београда кочи преговоре о руском кредиту, рекао министар Мркоњић.
Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић изјавио је данас да су планови за улагање у обилазницу око Београда "укочили" преговоре са Русијом око кредита од 800 милиона долара, јер руска страна жели да сав новац буде инвестиран у железницу и да у томе учествују њихова предузећа.
"Има једна варијанта по којој би део отишао на обилазницу око Београда, на Сектор између Орловаче и Бубањ потока, негде око 170 милиона долара и то је сада мало закочило преговоре", казао је Мркоњић новинарима на састанку Надзорног комитета Коридора 10.
Србија хоће тај износ да употреби за завршетак обилазнице око Београда, а да 630 милиона долара буде инвестирано у железницу.
"Интерес руских предузећа је велики и они условљавају преговоре, разне су ствари у игри, а структура наше железнице је таква да одговара железницама Русије, тако да ту можемо да нађемо заједнички језик и ја сам присталица тога да се договоримо и радимо заједно", истакао је Мркоњић.
"Руси су веома зантересовани да учествују у изградњу железничке станице "Прокоп" у Београду. Очекујем да ћемо током јануара завршити преговоре и потписати уговоре", рекао је министар.
Мркоњић је истакао да су желзнички пројекти велика развојна шанса Србије, јер се дуж целог железничког Коридора 10 кроз Србију налази 10 фабрика вагона које данас немају посла.
Рок за завршетак путног Коридора 10 - мај 2.012. године.
Путни Коридор 10 би требало да буде завршен до маја 2.012. године. Обезбеђена је цела финансијска конструкција, а до тог рока би требало да буде окончана и прва фаза железничког коридора 10, који би требало да буде комплетиран до 2015. године.
Мркоњић је навео да постоји огромно интересовање предузећа за тендер за изградњу северног крака Коридора 10 и да је до данас 51 фирма преузела документацију.
Влада Србије расписала је 31. децембра прошле године јавни тендер за изградњу северног крака Коридора 10, од Новог Сада до Хоргоша и од Суботице до Келебије, који ће трајати до краја овог месеца.
Што се тиче тендера за изградњу обилазнице око Димитровграда са аутопутем до граничног прелаза Градина, министар је казао да ће спор који води конзорцијум "Алпина - Пор" пред Арбитражним судом у Паризу против Србије диктирати и однос према том послу. "Нема нигде у свету да неко тужи државу, па да од ње тражи посао", истакао је Мркоњић.
Председавајући Надзорног комитета Коридора 10 Георг Патсиавос казао је да Коридор 10 централним делом пролази кроз Србију и да је веома важан у европској саобраћајној мрежи.
"Сада је изграђено 74 процента коридора аутопута и очекујемо да ће до 2015. године бити 95 одсто. Надамо се, такође, да ћемо решити многе оперативне проблеме, пре свега по питању граничних прелаза у циљу смањења времена путовања и транспортних трошкова", казао је Патсиавос.
На дневном реду скупа међународне активности на Коридору 10
Састанку присуствују представници Аустрије, Словеније, Хрватске, Србије, Мађарске, Бугарске и Македоније, као и представници Европске комисије - Дирекције за енергију и транспорт и Канцеларије Секретаријата за посматрање саобраћаја у Југоисточној Европи у Београду.
Надзорни комитет Коридора 10, на седници у згради "Железница Србије", разматра тренутне активности држава кроз које пролази Коридор 10 на примени Споразума о железничкој мрежи високих перформанси и примени новог концепта развоја приоритетне транспортне мреже.
Стручни тимови за Коридор 10 из тих земаља одржаће и 8. састанак Радне групе Коридора 10 за граничне прелазе.
Радна група за граничне прелазе разматраће ситуацију на граничним прелазима на Коридору 10 и примењена побољшања у односу на претходни период, наведено је у саопштењу "Железница Србије".
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар