Коридор 11 приоритет број два

Министар инфраструкутре Милутин Мркоњић рекао да изградња аутопута Београд-Јужни Јадран, на такозваном Коридору 11 представља приоритет за Владу. Изградњу аутопута требало би да почне у марту.

Изградња аутопута Београд-Јужни Јадран, на такозваном Коридору 11, представља за Владу Србије приоритет "број два" у политици решавања саобраћајних проблема у инфраструктури, изјавио је министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић.

"Што се тиче Владе Србије, ми смо потпуно јасни. За нас дилема нема. Коридор 11 је у овом тренутку приоритет број два у нашој политици решавања саобраћајних проблема у инфраструктури", рекао је Мркоњић Танјугу, подсећајући да тај коридор треба да повеже Румунију и Италију преко Србије.

"То је аутопут и пруга на делу од Темишвара преко Вршца, Београда, Чачка, према Подгорици, Бару и Барију. То је излазак италијанских предузећа с југа те земље у Румунију, где данас има преко 60.000 сицилијанских предузећа", рекао је министар.

Мркоњић је истакао да је та трансверзала врло важна и да ће, уколико је ЕУ прихвати за нов коридор, "бити обезбеђена најјефтинија средства европских банака за реализацију тог пројекта".

"Убеђен сам да тај пројекат има итекако важну улогу у развоју овог европског региона", истакао је Мркоњић.

За изградњу аутопута Београд-Јужни Јадран из државне касе издвојене су две милијарде динара, а радови би, како је најављено, требало да почну у марту на делу од Београда према Чачку.

Поједини аналитичари сматрају да би било боље да се сва пажња усмери на Коридор 10.

Економиста Милан Ковачевић изјавио је да би за Србију била корисна изградња тог аутопута према Јадрану, али да треба направити озбиљну анализу шта ће Србија тиме стварно добити.

"Барска лука је за Србију данас најмање на трећем месту што се тиче изласка на море. Имамо више користи од Истре и Црног мора, него преко Луке Бар", сматра Ковачевић.

Милан Ковачевић, који је експерт за страна улагања, истиче да је за Србију веома важна река Дунав, како за теретни тако и путнички саобраћај.

"Више треба да размишљамо о воденом путу до Црног мора, јер ако идете било путем или пругом до неке луке знатно је скупље него ако би се у већој мери активирала пловност Дунава, макар до Београда", рекао је он.

Ковачевић је истакао да је Србија одавно морала да заврши Коридор 10, као и да би требало више порадити на концепцији унапређивања саобраћаја у земљи.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 22. јул 2025.
27° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом