петак, 25.12.2009, 14:54 -> 16:37
štampajКоридор 10 за две године
Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић најавио да ће до 1. маја 2012. године бити завршен Коридор 10. За изградњу обезбеђено 1,1 милијарди евра. Мркоњић рекао да је "Прокоп" развојна шанса Србије.
Приоритет Министарства за инфраструктуру у 2010. години ће бити изградња Коридора 10, рекао је министар Милутин Мркоњић и најавио да би тај путни правац могао да буде завршен до 1. маја 2012. године.
"За заврштек Коридора 10 обезбеђена је 1,1 милијарда евра", рекао је Мркоњић на конференцији за новинаре.
Како је прецизирао, 388 милиона долара, обезбеђено је од Светске банке, 600 милиона евра од Европске инвестиционе банке (ЕИБ), 150 милиона евра од Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) и 100 милиона евра из Хеленик плана.
Мркоњић је истакао да Србија тренутно има 850 милиона евра гаранција за реконструкцију железнице.
Према његовим речима, са Руском федерацијом није дефинисан зајам, али се очекује да договор буде завршен до краја јануара 2010. године.
Милутин Мркоњић је навео да би Србији за реконуструкцију железничке пруге од Суботице до Ниша и за електрификцију пруге Ниш-Димитровград била потребна 1,1 милијарда евра.
Министар је објаснио да би тада пруга од Суботице до Ниша имала два колосека са могућношћу да возови иду до 160 километара на сат.
"Завршетком тих радова возови би три сата брже пролазили кроз Србију", оценио је Мркоњић.
"Прокоп", развојна шанса Србије
Изградња железничке станице Прокоп у Београду могла би постати највећа развојна шанса Београда и Србије, рекао је данас министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић.
"У Прокоп је до сада уложено од 40 до 50 милиона евра и толико је још потребно уложити", казао је Мркоњић на конференцији за новинаре, одбацујући као нетачне спекулације неких медија да је у изградњу "Прокопа" до сада уложена милијарда евра.
Мркоњић је подсетио да је Србија тражила да се од руског кредита, од око милијарду долара, око 200 милиона долара издвоји за изградњу београдског железничког чвора.
Измештање свих железничких капацитета са локације садашње Главне железничке станице Београд довело би до ослобађања земљишта у Савском амфитетару на локацији садашње станице и његове комерцијализације, објаснио је министар.
Помоћник министра за инфраструктуру Дејан Ласица је казао да ће у 2010. години бити обезбеђене буџетске гаранције за три проритетна пројекта за изградњу двоколосечне пруге.
Предвиђена је изградња другог колосека између Старе Пазове и Новога Сада, за шта је обезбеђено око 150 милиона евра и за електрификацију деонице Ниш-Димитровград око 120 милиона евра, а почетак радова се очецкује у првом или другом кварталу следеће године.
Трећи приоритет је београдски чвор који је "уско грло" на железничком Коридору 10, за шта је обезбеђена буџетска гаранција од 600 милиона евра на име преговора са Русијом, рекао је Ласица.
Трансформација Железнице у акцинарско друштво до краја 2010.
Државни секретар у Министарству за инфраструктуру Славољуб Вукићевић је казао да ће из буџета за српске железнице у 2010. години бити издвојене субвенције 12,4 милијарди динара, прецизирајући да је та пројекција направљена за број запослених од 19.500, а сада има 20.600 радника.
Мора се смањити број запослених да би железнице Србије могле да буду трансформисане из јавног предузећа у акционарско друштво до краја идуће године, указао је Вукићевић, најављујући да треба примити високо образоване кадрове, јер су у тој компанији традиционално запошљавани ниско квалификована и необразована радна снага.
Вукићевић је истакао да се више не смеју догађати блокаде пруге због протеста, као недавно у Лапову, јер се наноси велика материјална штета железницама и морају се спречити свакодневе крађе које угрожавају безбедност железничког саобраћаја.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар