петак, 25.12.2009, 07:00 -> 15:31
štampajПродаја аутомобила мања за трећину
У Србији је ове године продаја аутомобила пала за трећину у односу на прошлу. Резултат би био и гори да није било субвенционисане продаје "пунта", тако да је укупан скор ипак бољи у односу на суседе, који су продају преполовили.
Свако треће возило продато до новембра у Србији је "фијат пунто". Разлог је ниска каматна стопа од свега 4,5 одсто и могућност да се за 1.000 евра рециклира стари аутомобил. Ипак, резултати продаје до новембра показују да је на нашем тржишту купљено за трећину мање возила него прошле године. То је боље него код суседа.
Тако, на пример, Хрватска ове године бележи пад од 46, Бугарска 47, а Мађарска рекордних 60 одсто продаје аутомобила.
Подаци говоре да смо куповали према могућностима. "Фијат пунто", који је био субвенционисан и јефтин, до краја новембра продат је у рекордних 12.937 примерака. Сви остали увозници продали су око 26.000 путничких аутомобила
Укупно је до новембра продато нешто више од 40.000 возила или 12.000 мање него у истом периоду лане. Најпродаванији су, поред "пунта", "Дачија" - 2.600, затим "Опел"- 2.200 и "Шкода" - 2.100 аутомобила.
Грађани кажу да је сада тешко купити ново или половно возило. Већина грађана сматра да су услови продаје аутомобила неповољни, а цене високе, па се чешће окрећу половним возилима. Градађани се жале и на недостатак новца и на недостатак кредита.
Лошу продају прате неповољни кредити, чија је камата од 12 до 14 одсто, уз скупо осигурање.
"Улагање у кредит када имата на опрезу да ће вам можда пасти плати или ћете чак изгубити радно место чини у овако турбулентним временима кретитно задуживање за куповину новог аутомобила правим лусузузом, сматра економиста Данијел Цветићанин.
Попусти, који су сачекали купце пред Нову годину, могу се мерити у хиљадама евра. Тако "Ситроен" даје попуст, у зависности од модела, од 1.000 до 5.000 евра. "Опел" нуди поједине моделе јефтиније и до 30 одсто, а слично је и са осталим произвођачима.
Душан Цинцар из "Ауто Чачка" каже да је "шкода фабиа" прошле године коштала 10.600 евра, а да је сада око 7.900 евра, те да се дају попусти и на већа возила који износе од од 4.000 до 6.000 евра.
Када су половњаци у питању, до новембра их је продато нешто више од 13.000. Њихова цена је од прошле године пала 40 одсто.
Гордан Караулић из "Интегра моторса", објашњава да је све мање и половних аутомобила, јер фирме на Западу не мањају аутомобиле на две, него због кризе на четири године. То самањује број половних аутобила за тржиште, а поготово аутомобиле по приступачним ценама.
"Продаја комерцијалних возила и даље је лоша па их је у односу на лане продато упола мање", каже Станко Радић из "Гранд моторса".
Увођење техничког прегледа возила старијих од 15 година сигурно ће подстаци куповину нових аутомобила, а то је шанса за "пунто" и његову рециклажу, оцењују стручњаци. Ипак, кажу, радује податак да возимо аутомобиле просечно старе 11 година, што је боље него пре четири године.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 8
Пошаљи коментар