Скуп "лоу кост"

Иако поједине авио компаније последњих дана рекламирају цене карата од 19 евра, њихова пуна цена са аеродромским таксама достиже и 250 евра. У земљама ЕУ забрањено је рекламирање авионских карата без таксе.

Авиокомпаније последњих дана бомбардују грађане позивима са билборда да за 19 евра лете у неку од европских метропола. Међутим, од билборда до шалтера, додавањем аеродромских и других такси, цена авионске карте са почетних 19 зна да порасте и до 250 евра.

У агенцијама које продају и "лоу кост" карте кажу да је у Европи забрањено рекламирање авиокарата без таксе, јер се тако купци доводе у заблуду.

"Ми смо препознали проблем и већ годину дана не продајемо и не рекламирамо карте без таксе, што значи да нема заблуде код купаца и нема касније изражених накнадних трошкова", каже Игор Врањешевић из "Јумбо травела".

"У Европској унији постоји и закон који то регулише, који је недавно усвојен у Европском парламенту и важи за све авиопревознике", рекао је Врањешевић.

Колико цена која се рекламира може да превари показује и структура једне карте. Уколико, на пример, путујете из Београда за Амстердам, преко Цириха, повратна карта са таксама коштаће вас 202 евра.

Авиокомпанији којом летите остаје 107 евра, што је збир карте и таксе за гориво. Аеродом Београд добија 21 евро, онај у Цириху 30, а аеродром у Амстердаму чак 44,5 евра. Међутим, у то је урачуната и такса за прелет.

Марек Кухта из "Луфтханзе" сматра да такса београдског аеродрома и није тако велика и износи 21 евро, док на пример има аеродрома у Европи, попут Хитроа у Лондону, где је такса и до 38 евра.

"Ми слећемо на све аеродоме у Европи и не можемо да утичемо на таксе, али, на пример, ако летимо директно из Београда за Минхен такса је мала, па тако можемо да дамо цену од 99 евра за повратан лет са таксом", објашњава Кухта.

"Јат ервејз" има промотивну кампању где је карта 19 евра, али се плаћају таксе за које у тој компанији тврде да су ниже од конкуренције.

Мирјана Драговић из "Јат ервејза" сматра да је предност те компаније што у овој кампањи има директне летове који нису обухваћени транзитним таксама.

Пре куповине карте грађани би требало да се добро распитају која компанија и на којој дестинацији има најповољнију тарифу. Оно што је фиксно, то су таксе, а цена карте може варирати из сата у сат, у зависности од попуњености авиона.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 15. јул 2025.
28° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом