ФАП ће склапати кинеске камионе

Фабрика аутомобила Прибој и кинески произвођач камиона "Донгфенг" потписали Меморандум о разумевању који предвиђа склапање кинеских камиона у Прибоју од 2010. године. За модернизацију опреме у ФАП-у Влада ће издвојити до милион евра.

Прибојска фабрика аутомобила и највећи произвођач камиона у Кини "Донгфенг" потписали су, у присуству министра економије Млађана Динкића, Меморандум о разумевању који предвиђа унапређење пословања ФАП-а увођењем нових производа кинеске компаније. Меморандум предвиђа склапање кинеских камиона у Прибоју од 2010. године.

После церемоније потписивања Меморандума, Динкић је рекао да прва фаза пословно-техничке сарадње са кинеским партнером предвиђа да се у Прибоју склапају четири модела камиона и пласирају на тржиште, али је предуслов да се модернизује опрема у фабрици, за шта ће Влада Србије издвојити до милион евра.

Динкић је рекао да ће Влада Србије у 2010. години издвојити до милион евра за модернизацију опреме у ФАП-у, како би се та фабрика оспособила за почетак склапања камиона.

Према његовим речима, у другој фази предвиђена су заједничка улагања српске и кинеске стране, али није прецизирао колика и каква. 

"Дугорочни план је да 51 одсто укупне вредности сваког камиоана произведеног у ФАП-у буде пореклом из Србије и да се извози на тржише земаља са којима Србија има потписане споразуме о слободној трговини", рекао је Динкић.

Навео је да је важан део споразума и трансфер знања уз помоћ инжењера кинеске фабрике.  Како је казао српски минстар економије, важно је да се обнови аутомобилска индустрија у западној Србији и зато ће Влада дати подршку том пројекту.

Подсетио је да је писивање меморандума резултат посете председника Србије Бориса Тадића Кини у августу када је постигнут договор о успостављању стратешког партнерства две земље, посебно у области економије.

Уговор су потписали директор ФАП-а Мирко Стојовић и заменик генералног директора "Донгфенга" Ху Јиангуо. 

"Захваљујући помоћи Владе ми смо у ФАП-у имали плате изнад просека металског комплекса. Иако је наш аргумент јефтина радна снага, очекујемо да ће се са већом производњом возила створити услови за веће плате и стандард грађана Прибоја", рекао је Стојовић.

Компанија "Донгфенг" је један од највећих произвођача камиона на свету чија је годишња производња 1,2 милиона возила.

Позив кинеским привредницима на заједничку производњу  

У Палати Србија завршено заседање Међувладине комисија за трговину и економску сарадњу Србије и Кине. Обраћајући се скупу, потпредседник Владе и министар економије и регионалног развоја Млађан Динкић позвао је кинеске привреднике да улажу у Србију, пре свега у инфраструктурне пројекте, као што су Коридор 10 и аутопут према мору.

Потпредседник Владе Србије најавио је да ће изградња аутопут Београд - јужни Јадран почети на пролеће, и позвао кинеске компаније да учествују у том пројекту. 

У првој фази градиће се деоница од Београда до Љига, чија је вредност процењена на 300 милиона евра, а 30 одсто тог пројекта финансираће Влада Србије из буџета, рекао је Динкић на Трговинско-економском форуму Кине и Србије.

Према речима Динкића, интерес Србије је да се кинеска Ексим банка и кинеска предузећа укључе у изградњу те деонице. 

"Уколико Ексим банка понуди услове за кредитеирање као за мост Земун-Борча расположени смо да укључимо кинеске компаније у тај пројекат", казао је Динкић.

Постоје могућности сарадње Србије и Кине у области енергетике, а да се са кинеским компанијама већ преговара о модернизацији Термоелектране "Костолац" и изградњи новог блока.

Динкић је рекао и да је Србија заинтересована и за сарадњу у области електронике и информационих технологија. 

Изградња моста на Дунаву средином 2010.

Министар Динкић изјавио је да би изградња моста преко Дунава, који се ради у сарадњи са Кинезима, могла да почне средином 2010. године.

Динкић је на конференцији за новинаре у Палати Србија наговестио да се у наредна два месеца очекује да буду закључени уговори и о кредитирању са кинеском "Ексим" банком и о грађењу са фирмом "Чајна роуд".

Подсетио је да је потписан предуговор од 170 милиона евра, којим је предвиђено да 45 одсто радова на изградњи моста изводе српске компаније и произвођачи материјала.

Влада Србије и Град Београд постписали су крајем октобра предуговор са кинеском компанијом "Чајна роуд" о градњи моста Земун-Борча у вредности од 170 милиона евра, при чему ће 85 одсто новца, односно око 145 милиона евра, бити обезбедено из кредита кинеске "Ексим банке".

Рок отплате је 15 година, са почеком од три године и фиксном каматном стопом од три одсто годишње.

Очекивани рок за изградњу моста је 2013. година, а на земунској страни мост ће бити наставак дела који спаја аутопут према Новом Саду и Загребу и прелазиће испод тржног центра "Метро", а на другој страни излазиће изнад насеља на левој страни Дунава.

Мост ће бити дуг 1.507 метара и и имаће саобраћајнице, које ће га повезивати другим путевима, дужине око 21,6 километара.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 21. јул 2025.
24° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом