Радови на јужном краку Коридора 10 – борба са природом
Већина путника из Србије, или оних у транзиту, који одмор проводе у Грчкој пролази Коридором 10. Будући да се грађевинска сезона поклапа са туристичком, РТС је проверавао како теку радови на јужном краку Коридора.
Атрактивна и захтевна деоница, дужине 26 километара, подељена је на шест делова. На средини трасе, радови су завршени, пут обележен.
У захтевнијем делу, од Грделице до тунела Предејане, било је проблема са клизиштима. У току је стабилизација косине, заштита се ради геотехничким сидрима.
"Рађена су нова истраживања, нов пројекат и све је то изискивало неко време, али се некако боримо са тим и полако се назире крај", напомиње Раденко Илић из фирме "Азви" која је извођач радова.
Да би јужни крак Коридора 10 био завршен у прописаним роковима, "Коридори Србије" и Светска банка ангажовали су експертски тим који ће предложити пројектно-техничка решења за стабилизацију свих косина у Грделичкој клисури.
"Велики изазов са техничке и грађевинске струке, боримо се са природом, неке ствари не могу да се предвиде. Сад су припремни радови за бушење додатних шипова, па ће тиме стабилизација косине бити завршена", објашњава Данијел Маљеновић из фирме "Трејс" која је такође један од извођача радова.
Грађевински изазови су и два тунела, две петље, 33 моста укупне дужине око шест километара.
Средња дужина тунела "Предејане" је један километар. Грађевински радови су завршени, остаје да се инсталира противпожарни систем, вентилација, саобраћајна сигнализација.
У тунелу "Манајле", најдужем путном тунелу у земљи, равна се терен и сређују пропусти за воду.
Даље ка Владичином Хану је у току асфалтирање. На тој деоници је делимично или потпуно завршен асфалт на 90 одсто трасе.
"Специфичност Грделичке клисуре је што ових 26,3 километара ауто-пута представљају интегралну целину и ниједну од деоница није могуће пустити у саобраћај засебно, и рок за завршетак последње од њих одређује и датум завршетка", наводи Леонид Вуковић, заменик шефа пројекта Југ "Коридори Србије".
У Момином камену је минирање завршено, постављени су и потпорни зидови и мреже.
На највишим мостовима код Владичиног Хана раде се ивичњаци, хидроизолација, елементи за одводњавање.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 11
Пошаљи коментар