четвртак, 10.04.2014, 19:30 -> 19:53
štampajЕвропска мапа без Коридора 10
Коридора 10 нема на европској мапи јединствене трансевропске мреже саобраћајница, на којој је девет коридора. То значи да Србија не може да рачуна на европски новац за изградњу и одржавање путева. Надлежни објашњавају да Србије на мапи нема јер није члан ЕУ, и да то нема везе с тим што Коридор није завршен.
Министар саобраћаја Александар Антић указује на то да се Србија налази на почетку преговора о чланству и да је један од сегмената о којем је разговарано - транспортни споразум.
"Како се будемо приближавали чланству у ЕУ, расте нам шанса да потпишемо и транспортни споразум и онда је то можда могућност да се наши путни правци од европског значаја нађу на тој мапи", објашњава Антић.
На мапи су Швајцарска и Норвешка, које нису чланице ЕУ, али с њом имају уговор о транспорту.
То значи да у наредне четири године могу да рачунају на део од 26 милијарди евра који је Брисел наменио инфраструктури.
Ипак, на једној мапи и даље је уцртан српски коридор, и то на мапи путева Југоисточне Европе од европског значаја.
"Ми имамо велику штету што је у међувремену изграђен ауто-пут кроз Румунију и Бугарску, и завршен мост преко Дунава, па се велики део токова робе и путника преселио тамо", рекао је консултант за улагања Милан Ковачевић.
Истиче да је Србија врло спора у довршавању инфраструктуре, али и са царинским поступцима, па један број токова одлази на друге правце.
Рокови за завршетак радова померали су се брже него багери на путу. Претходни министар је обећао крај радова 2014, нови прогнозира - 2016.
До средине јуна морамо да искористимо 40 одсто кредита Светске банке, који нам је дала за изградњу. У супротном, кредит ће повући.
"Ја сам апсолутно уверен да ћемо до јуна доћи до 40 одсто, као оптимиста верујем да ћемо направити и корак даље", наглашава Антић и додаје да то нису рокови које неко измишља, већ уговорне обавезе.
Док на појединим местима радови напредују, на другим деоницама још није завршена ни експропријација земљишта, а има и места на којима су радови прекинути јер извођач има финансијске проблеме, попут "Алпине" која је банкротирала.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 18
Пошаљи коментар