уторак, 01.10.2013, 09:07 -> 11:29
štampajПопусти, шарени излози и шарене лаже
Купци врло често тек када се нађу у продавници схвате да снижење цена које је оглашено на излогу, заправо не постоји. У Министарству трговине подсећају купце да их штите чак три закона и да пријављују несавесне трговце.
Сезонска снижења су за многе грађане прилика да купе гардеробу. Продавци ово често користе, па да би привукли купца истичу снижења која у њиховим радњама не постоје. Жалбе на "лажна снижења" су свакодневне. У Министарству трговине подсећају купце да их штите чак три закона. Саветују их да не оклевају, већ да несавесног трговца пријаве.
Речи које огромном брзином могу привући пажњу купца су снижење, распродаја и попуст. Заведени процентима исписаним на излозима, купци се убрзо нађу у радњи. Онда схвате да на полицама нема одеће за њихов новчаник.
За плитак џеп и цена са попустом је превисока, па се грађани често запитају када ће специјални попусти за њих заиста постати специјални.
Државни секретар у Министарству трговине Драгован Милићевић напомиње да су рекламе за попусте од 60-70 одсто које могу да се виде на излозима незаконите.
"Морају да буде истакнуте - и то сва три Закона регулишу - стара и нова цена и период до којег та нова цена важи, односно да је попуст, распродаја или томе слично", објашњава Милићевић.
Велики трговински ланци, кажу, поштују правила. Проблеми настају са "малим" продавцима. У првих осам месеци, од 105 радњи, колико је посетила тржишна инспекција у престоници, судији за прекршаје поднете су 23 пријаве. Казне су од четрдесет до сто хиљада динара. Понекад - само опомена.
Начелник Тржишне инспекције Раденко Ћетковић каже да се прекршајне пријаве које инспектори подносе судијама се више односе на то што није назначен период у којем важе попусти или неке техничке недостатаке, а мање на свесну намеру продавца да злоупотреби подстицај за купце.
Малом купцу у борби против великог трговца могу најпре помоћи Организације за заштиту потрошача. Како су марже понекад и преко 100 одсто, купце прати осећај неправде.
Слободан Еремић из Националне организације потрошача Србије истиче да се под разумном и фер ценом подразумева да трговац у то урачуна своје трошкове и свој профит.
"Тај профит је често на нивоу на којем је и у неким другим земљама. Трошкови- због малог промета, због високих трошкова капитала, због неких других ствари у Србији су повећани и ми имамо у суштини веће цене него што су напољу", објашњава Еремић.
Како би остали и опстали на тржишту, трговци се на све могуће начине боре за сваког купца: бонусима, картицама, бесплатном робом, одложеним плаћањем. Често, међутим, заборављају да када једном преваре купца, изгубе га заувек.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар