петак, 16.08.2013, 13:02 -> 13:31
štampajКинези хоће дужи рок за мост Земун-Борча?
Драган Ђилас рекао да је добио незваничне најаве кинеских извођача да желе да продуже рокове за изградњу моста Земун - Борча до маја 2015. Градоначелник Београда нагласио да је то неприхватљиво и указао да је рок за завршетак крај 2014. године.
Градоначелник Београда Драган Ђилас изјавио је да је добио незваничне најаве кинеских извођача које раде на мосту Земун - Борча да желе да продуже рокове за завршетак моста до маја 2015. године што је, како је нагласио, неприхватљиво.
Ђилас је указао да је рок за завршетак моста до краја 2014. године и да би први аутомобили требало преко тог објекта да пређу крајем те године, како је и предвиђено уговорима.
"Мало сам зачуђен што овде није генерални директор кинеске компаније, јер би му ја то директно и рекао", рекао је Ђилас новинарима након обласка градилишта моста.
Он је нагласио да су град Београд и Србија са своје стране испунили обавезе и да очекује да то исто учине и они којима је указано поверење и који су добили посао директним договором две државе, а и који данас добијају нове послове по Србији, да покажу висок степен одговорности и учине све како би тај посао био завршен на време.
Ђилас је нагласио да постоје грађевински начини о трошку оних који касне да се радови убрзају, како би све завршили на време.
На питање шта је разлог што кинеска страна жели пролонгирање рока, Ђилас је рекао да сматрају да би рокови требало да буду релаксиранији и навео да је сваком извођачу лакше да продужи рокове јер му је то јефтиније и може више да заради, али да је за град то апсолутно неприхватљиво.
Плаћање пенала у случају кашњења
На питање шта ће урадити уколико дође до пролонгирања рокова, Ђилас је одговорио да "то не долази у обзир" и додао да се званично још не касни и да има још годину и нешто да се радови заврше.
"Ниједан пројекат у Беогаду за ових пет година није каснио па нема разлога ни да овај касни", нагласио је градоначелник и рекао и да нема раскидања уговора и да су тачно одређени пенали у случају кашњења.
Говорећи о радовима на мосту, Ђилас је навео да се до краја године очекује асфалтирање шест километара саобраћајнице од моста до Зрењанинског пута, коју раде домаћи извођачи, током следеће године готову петљу као и радове од Зрењанинског пута до панчевачког аутопута, као део обилазнице око Београда.
"Очекујемо добијање дозволе са земунске стране, имамо још само три објекта који су имовински проблематични", рекао је Ђилас.
Он је навео и да почиње изградња дела приступних саобраћајница до "лакат" кривине и даље повезивање са ауто-путем и обилазницом око Београда и додао да очекује да ће крајем следеће године бити омогућено измештање камионског саобраћаја из центра града, а тиме и растерећење Панчевачког моста и других саобраћјаница у Београду.
Ђилас је напоменуо да је вредност пројекта изградње моста око 260 милиона долара.
Новинари су са градоначелником Београда и градским менаџером Александром Бијелићем и архитектом Дејаном Васовићем обишли градилиште моста до кога су дошли бродом, а потом су имали прилику да виде шест километара дугу трасу на којој ће бити изграђене приступне саобраћајнице.
"Добар разговор са Вучићем"
Градоначелник Београда Драган Ђилас изјавио је данас да је разговор с првим потпредседником Владе Србије Александром Вучићем о реализацији пројекта уређења београдског приобаља био добар и да ће до 1. септембра бити познати рокови када се шта ради у оквиру тог пројекта.
"Имали смо добре разговоре потпредседник Вучић и ја са нашим сарадницима... Мислим да је ово први пут да ван предизборног времена заиста почињемо да радимо на томе (пројекту). Верујем да нема жеље да ово буде маркетниг и нека нова изборна прича", рекао је Ђилас новинарима после обиласка градилишта на мосту Земун-Борча.
Он је казао да је договорено формирање радне групе која ће руководити целим пројектом и да је највећи задатак да се у што краћем року заврше сва планска документа и измести све што се налази између Газеле и Бранковог моста.
"До краја овог месеца ћемо тачно знати рокове када и шта радимо и који су технички проблеми који треба да се реше. Прво је завршетак Прокопа. Мој став је да треба одустати од мегаломанских идеја изградње железничке станице Прокоп са стотинама хиљада квадрата простора пословног простора и то реално Београду не треба", додао је градоначелник.
Он је навео да је други велики технички проблем изградња ранжирне станице која се измешта вероватно у Батајницу и да је трећа ствар колосек којим се преносе опасне материје које не могу да иду кроз Прокоп и тунеле.
"То је најосетљивији део овог пројекта јер је било предвиђено да се изгради обилазница до Дунава, Винчански мост и повезивање, а оквирни трошак за то је око пола милијарде евра. Ми смо на јучерашњем састанку договорили да покушамо да са Железницама Србије видимо да ли постоји нека друга алтернатива превоза тих материја кроз Београд", рекао је Ђилас.
Он је казао да ће у исто време радити планове и тражити инвеститора који би уложио средства у тај део Београда.
"Ово су пројекти који мењају слику Београда. То нису пројекти за мандат једног градоначелника или једне владе, већ пројекти за десет и више година", навео је Ђилас.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар