Читај ми!

Продаја аутомобила на нивоу деведесетих

Једва 300 крагујевачких "фијата" и тек десетине других марки аутомобила прода се сваког месеца у Србији. Продаја аутомобила је на нивоу из деведесетих година. Велики произвођачи затварају филијале и селе их у околне земље. Увозници предлажу сет мера како би се ситуација променила.

У сектору продаје аутомобила, у Србији је ове и прошле године отпуштен је велики број радника, а десетине дилера нових возила више не ради. У првој половини ове године, продаја је на нивоу из деведесетих година - продато је тек 11 хиљада возила.

Упркос субвенцијама и најнижој камати, једва да се у Србији месечно прода 300 "фијата 500Л", а продаја осталих марки мери се тек десетинама продатих аутомобила.

"Када поредимо 2011. годину, када је такође у Београду одржан Сајам аутомобила, пад продаје је 50 одсто. А када поредимо једну стабилну 2008. годину, када је у првих шест месеци продато 30.000 возила, пад је три пута већи", наводи председник Удружења увозника аутомобила и делова Србије Милош Петровић.

Да би се ситуација променила, увозници предлажу сет мера. Најпре враћање акције "старо за ново", где се део пореза обрачунава на разлику цене новог и половног возила које се отуђује.

Затим, увођење реда у увоз половних аутомобила, јер сада важи уредба о моторима "евро 3", а за нове је норма подигнута на "евро 5".

Увозници подсећају и да се таксе за екологију наплаћују у пуном износу, иако аутомобили на еколошки погон немају стимуланс при куповини.

Поврх тога, кубикажа аутомобила је опорезивана приликом регистрације без икаквих критерујма - стари аутомобили великих кубикажа већином завршавју на отпадима, јер нико нема пара да их региструје.

Милан Вукасовић из "Верано моторса" каже да регистрација за аутомобиле преко 3.000 кубика кошта више од самог аутомобила.

"Постоји широк спектар мера којима се може помоћи увозницима и нових и половних возила, али за то је потребна ефикасна акција надлежних", наводи Вукасовић.

Највећи пад, готово 10 пута, бележи се у продаји комерцијалних возила.

Даган Ненадовић из "Опела Србија" истиче да је бизнис код нас у силазној путањи. "Нарочито мали, приватни бизниси. Једноставно, људи покушавју да преживе са оним што имају, без обнављања својих возних паркова", каже Ненадовић.

Увозници кажу да је крајње време да држава повуче неке потезе јер ће ситуација на крају године године бити поражавјућа.

Многи већи произвођачи највероватније ће затворити представништва. Да би се поново отвориле, биће потребно најмање пет година, а за то време, њихове централе за продају биће измештене у Будимпешту, Софију и Букурешт.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 28. новембар 2025.
3° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом