Читај ми!

Таксиста све више, посла све мање

У Србији послује чак десет пута више таксиста него што је потребно. Они који раде легално, упозоравају да их спутава мноштво прописа, али и нелојална конкуренција "дивљака". Таксисти су међу реткима који не траже поскупљење услуга, али је и поред тога посла све мање.

У Србији тренутно има чак око 17 хиљада таксиста- десетак пута више него што је потребно. Поређења ради, у Бања Луци има око 260 таксија, а у Новом Саду, где је број становника готово исти - две хиљаде! Локалне самоправе лако издају дозволе за допунски посао.

Многи од таксиста који желе поштено да послују, имају проблема са мноштвом прописа који се стихијски доносе у локалним самоуправама.

Тако су, на пример, 2008. године сви таксисти добили допис да морају да возе аутомобиле која имају мотор еуро 3 или 4, па су многи продали добра возила да би купили нова, већином на кредит.

Међутим, ове године уредба је измењена и уместо мотора сада је клима обавезна уколико желите да таксирате, а уреба о мотору више није на снази.

"Ми смо сада у веома незавидној ситуацији, ми који смо купили нова возила и узели, јер можемо да обављамо такси делатност само док нам важи естетски преглед", жали се таксиста Чеда Пешић.

Да би се проблеми решавали и да би таксисти имали исте услове пословања у целој земљи, при Савезу самосталних синиката Србије основан је и Синдикат таксиста.

За кратко време успели су да, у преговорима са Министарством финансија, обезбеди смањење пореске основице са седамнаест на девет хиљада динара за све такси возаче у Србији.

Даљи кораци Синдиката су да се реше проблеми фискалних каса, аутомата за кредитне картице у возилима, али и борба за простор.

"Пре свега, склањање дивљих таксиста, затим пензионера којима је то допунска делатност и на крају и да држава призна таксистима аутомобил као средство за рад, то смо виђе пута тражили, али нисмо добили", истиче председник Удружења синдиката такси возача Србије Бруно Садик.

Стручњаци који су правили наручене студије 2006. године за све веће градове у Србији кажу да те студије, које су плаћене и одобрене, нико не примењује, и да свака локална самоуправа има своја писана и неписана правила.

Професор Миломир Веселиновић, који је аутор те студије, објашњава да ова делатност, као и свака друга мора да се прати и контролише, да њом управља и да се предвиђа колико ће у наредних годину дана бити потребно нових таксиста.

"Такав управљан систем може бити и квалитетан и економски оправдан", уверен је професор Веселиновић.

Добра вест за све кориснике таксија у Србији јесте да се Синдикат таксиста залаже да се у мору поскупљења цене такси услуга не подижу. Цена ће остати иста, али је и посла све мање.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 28. новембар 2025.
2° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом