уторак, 28.05.2013, 19:30 -> 20:40
štampajКонтрола деривата по стандардима ЕУ
До краја године, и у Србији контрола горива по европским стандардима. За државу више новца у буџету, за грађане виши квалитет. Процењује се да ће то повећати прилив у буџет од деривата за најмање 20 одсто. Уводи се и привремена акциза на биодизел, како би се спречила злоупотеба тог горива.
Контрола квалитета и промета горива у Србији биће потпуно у складу са захтевима Европске уније, пошто је Влада усвојила Уредбе о маркирању и систему надзора нафтних деривата. То ће, како се процењује, повећати прилив у буџет од деривата за најмање 20 одсто. Уводи се и привремена акциза на биодизел, како би се спречила злоупотеба тог горива.
Да би се утврдило да ли је уместо евродизела сипано лож-уље, користи се евромаркер. То је хемијски, невидљиви раствор и гориво се може конролисати било где - у резервоару, апарату на пумпи, цистерни, складишту, на путевима. Тај посао мора радити независна лабораторија, а у Влади тендер најављују за јун.
Министарка енергетике Зорана Михајловић истиче да ће то министарство образовати Националну лабораторију која ће мерити квалитет деривата.
"То је преко потребно овој држави, да бисмо коначно знали шта се то сипа у наше аутомобиле", сматра Михјаловићева.
Надлежни рачунају да ће нови начин контроле цену деривата повећати минимално, за 25 пара, а да је корист вишеструка. Пре свега, спречава се утаја новца од акциза.
Саветник за нафту и гас у Привредној комори Србије Љубинко Савић оцењује да је одлично то што се спроводе мере у вези са маркирањем горива.
"То је својеврсна акцизна маркица за течна горива. Држава ће имати пуно ефеката, а наравно и потрошачи", каже Савић.
Према његовим речима, држава ће убирати приходе на основу акциза и ПДВ-а. Што се тиче потрошача, то је сигурност у квалитет горива. Имаће коначно поузданост да точе гориво оног квалитета које је прописано, истиче Савић.
Помоћник министра енергетике Петар Станојевић наводи да ће све гориво које изађе на тржиште Србије биће маркирано, као и гориво које иде ка Косову и Метохији.
"Процене су да би се само на дизелу годишње могло зарадити 40 милиона евра од повраћаја акцизе", каже Станојевић.
Предвиђено је да нови систем контроле почне крајем године. До сада нису котролисане све бензинске пумпе у земљи. Нови систем надзора то ће омогућити бар једном годишње, чиме се спречава црно тржиште деривата.
Према речима професора Машинског факултета у Београду Драгослава Стоиљковића, моћи ће да се прате токови горива. "Често се дешавало да гориво излази из производње одређеног квалитета, а на путу до наших резервоара десе се неке промене које погоршају квалитет деривата", објашњава Стоиљковић.
Привремено ће се плаћати и акциза на биодизел. Тог горива прошле године готово да није било на нашем тржишту, а само за четири месеца ове године, увезено је више од седам хиљада тона. Све чеће се несразмерно меша са евродизелом, јер је јефтиније за око 20 динара, што штети возилима.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар