среда, 20.02.2013, 12:53 -> 13:57
štampajДржава помаже ЈАТ-у
Краткорочне мере за обнављање ЈАТ ервејза омогућиће да компанија до краја године буде на позитивној нули. Стара ЈАТ-ова флота биће преусмерена на Авиогенекс, који ће постати лоу-кост и чартер компанија.
Држава је донела краткорочне мере за обнављање ЈАТ ервејза, у које спада и лизинг шест нових авиона, који ће омогућити компанији, да уз добровољни социјални програм и отпис дугова, до краја године буде на позитивној нули.
Стара ЈАТ-ова флота биће преусмерена на Авиогенекс, који ће постати лоу-кост и чартер компанија.
У летњу сезону ЈАТ би, према проценама Владе, требало да уђе са 730 запослених уместо 2.000, колико их сада има. Што се тиче летења, планиране су 33 дестинације са 245 полетања.
Флоту ће чинити 14 авиона, осам старе флоте и шест изнајмљених. Стари авиони ЈАТ-а неће ићи у отпис, а могуће је да ће се са њима потпуно обновити Авиогенекс.
Помоћник министра саобраћаја за ваздухопловство Милутин Поповић каже да ће та идеја бити актуелна оног тренутка када ЈАТ буде купио нове авионе.
Пословање ЈАТ-а највише отежавају дугови од 170 милиона евра. Економисти упозоравају да у нову компанију не треба поново упумпавати новац, а у ЈАТ-у тврде да они траже само гаранције.
Директор ЈАТ ервејза Владимир Огњеновић објашњава да држава није субвенционисала ЈАТ, већ је дала гаранције за задуживање, зато што ЈАТ ервејз са својим билансима није у могућности да добије кредит под комерцијалним условима без државне гаранције.
"Значи држава не дотира ЈАТ. ЈАТ те своје обавезе сервисира, а држава само гарантује", рекао је Огњеновић.
Министар саобраћаја Милутин Мркоњић каже да је цела Влада сагласна да ЈАТ мора да опстане, али да ће нови менаџмент морати да се бира ван партија и да само стручњаци могу да извуку ЈАТ из кризе.
"Тај менаџмент ЈАТ-а има задатак да ову годину, дакле наредних осам месеци заврши на позитивној нули. Ако то не уради, наравно ценићемо због чега то није урадио, па ако фали неки динар држава ће стати иза тога, бар док сам ја министар", обећао је Мркоњић.
ЈАТ је од 2010. до 2012. године повећао број путника за 300 хиљада, а број чартер летова са 300 на 500 годишње. Међутим, гориво је поскупело 100 одсто, авиони су стари 26 година и нису конкурентни. Набавком нове флоте приходи би били већи за трећину.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар