Јат дугује 170 милиона евра

Дуговања Јат ервејза тренутно износе 170 милиона евра, изјавио генерални директор те компаније Владимир Огњановић. Највећи дуг Јат има према Аеродрому "Никола Тесла" и према НИС-у.

Генерални директор Јат ервејза Владимир Огњеновић изјавио је да та авиокомпанија тренутно дугује 170 милиона евра.

На панел дискусији "Стратегија развоја ваздушног саобраћаја у Србији" у Центру контроле летења Огњеновић је прецизирао да Јат 55 милиона евра дугује државним банкама које су у стечају, 70 милиона евра су кредити са државним гаранцијама, а остатак дуг домаћим добављачима.

Огњеновић је истакао да Јат нема дуговања страним добављачима и да држава не дотира то јавно предузеће, него да само даје гаранције за кредите које Јат сам враћа.

Директор Јата је рекао да највећи дуг та авиокомпанија има према Аеродрому "Никола Тесла" и према Нафтној индустрији Србије и додао да се са њима сада преговара о томе како да се изнађе решење за тај дуг.

Огњеновић је оценио да је сасвим реално да Јат ервејз уз државу и са новим авионима заврши ову годину на нули, истакавши да ће Јат већ у првој половини ове године бити сасвим друга компанија.

На питање новинара докле су стигли преговори са емиратском компанијом Етихад, Огњеновић је рекао да су са том компанијом "размењене информације".

Одељене Јата које се бави стратегијама разматра те информације и, како је навео, након анализа се очекује да руководство компаније добије предлог о могућим моделима сарадње.

Министар саобраћаја Милутин Мркоњић је истакао да ће Јат остати национална авиокомпанија и да Влада планира да његово пословање до краја године доведе на позитивну нулу.

Јат ће, како је истакао Мркоњић, добити нових шест авиона који ће бити узети на лизинг и биће растерећен дугова, који ће се вероватно пренети на државу.

Мркоњић је нагласио да план за Јат ервејз предвиђа и смањење броја радника кроз социјални програм и побољшање уговора са домаћим добављачима, као што су Јат техника и београдски аеродром.

Ко год буде директор Јата, мораће да прихвати тај план Владе Србије да национална авиокомпанија до краја године почне да послује позитивно, регао је Мркоњић.

Помоћник министра за ваздушни саобраћај Србије Милутин Поповић је рекао да се разматра идеја да са старим Јатовим овим авионима буде формирана нова авиокомпанија са Авиогенексом, која би, како је истакао, могла да парира нискотарифним авиокомпанијама.

О тој идеји се размишља и, како је истакао Поповић, биће могуће остварити је так кад Јат добије шест нових авиона.

Јат ервејз изма авионе старије генрације који су просечне старости преко 20 година. Тренутно обавља саобраћај са седам авиона. Четири су на редовним прегледима, а два која су била изнајмљена, припремају се за повратак власнику, речено је у српској авиокомоанији.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 25. новембар 2025.
14° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом