Струковне коморе у интересу еснафа

Прву струковну комору основало Удружење међународног транспорта и логистике. На оснивачкој скупштини 30. јануара речено да 10 хиљада камиона на друмовима Европе и Србије са преко 20 хиљада запослених, прави годишњи промет од милијарду евра, већином остварених кроз извоз.

Од 1. јануара све фирме у Србији више нису обавезне да уплаћују одређени проценат од бруто зараде Привредној комори Србије. Нови Закон о коморама који је почео да важи омогућио је компанијама, фирмама и удружењима да праве сопствене струковне коморе које ће се саме финансирати и које ће представљати везу између привреде и министарстава која су задужена за функционисање тих привредних грана. 

Први су своју комору основали Удружење међународног транспорта и логистике, која је формирана 30. јануара на оснивачкој скупштини где су биле присутне 193 компаније из те привредне гране.

Тада је речено да 10 хиљада камиона на друмовима Европе и Србије са преко 20 хиљада запослених, прави годишњи промет од милијарду евра, већином остварених кроз извоз.

Све су то адути да се камионџије и шпедитери појаве у новој комори која ће, како кажу, бити директна спона између министарства и привреде.

"Дуго већ покушавамо да добијемо категорију претежног извозника јер та категорија враћа ПДВ сваких 15 дана, а не сваких месец или три месеца, што битно утиче на нашу ликвидност", каже Неђа Мантић, председник Коморе међународни транспорт и логистика.    

Шпедитери и власници магацинских простора, логистичари сматрају да до сада нису могли провести своје интересе према држави ни према законима, јер је увек постојала институционална бирократија између привреде и државе коју је заступала садашња Комора.

"Основна жеља је да без посредника аутентично протумачимо интересе еснафа и да их на одговарајући начин презентујемо и домаћим и међународним организацијама и држави", каже Вељко Премате, генерални секретар Пословног удружења шпедитерских предузећа.

Власници камиона и превозних средстава кажу да ће са новом комором доћи и ново удруживање превозника на нашем простору, јер су наше фирме за светске оквире мале.

"Кроз овакав вид и са мало памети можемо да дођемо до законских решења која ће све то да поспеше а то ми сада немамо, немамо то ни у пољопривреди као и у транспорту", каже Душан Николић из Удружења међународних транспортера Србије.

Новооснована комора бавиће се и предлагањем и допуном постојећих закона о друмском транспорту, а очекују да им се прикључе и аутобуски превозници и да се део послова који је до сада рађен у Привредној комори Србије око организације линија аутобуса, сада ради у новооснованој комори.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 25. новембар 2025.
12° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом