уторак, 05.02.2013, 19:30 -> 11:29
štampajСмедеревци чекају Русе
Представници руске компаније "Уралвагонзавод" наредне недеље долазе у Београд са коначном одлуком да ли преузимају железару у Смедереву. У Влади Србије се надају договору, али имају и резервни план, који је тајна. Цело Смедерево већ годину дана трпи последице престанка рада железаре.
Наредне недеље представници руског "Уралвагонзавода" требало би да стигну у Београд с коначном одлуком да ли преузимају железару у Смедереву и како ће то учинити – као једини власник или као партнер државе. У Влади се надају договору, али, кажу, имају и резервни план који је за сада тајна. У међувремену, пећи у Железари не раде више од годину дана, радници су на принудним одморима, а последице нерада некада највећег српског извозника осећа десетине повезаних предузећа и читава привреда.
Уместо гужве на капији Железаре у 15 часова стоји тек по неки радник обезбеђења или одржавања. Радници кажу да се у фабрици не ради ништа и да се чека. Неки радници су на одмору, неки на плаћеном одсуству, а сви чекају долазак Руса и поновно покретање производње.
Од јула када је заустављена производња у Железари стављањем и друге пећи на тихи ход, готово пет хиљада људи је на принудном одмору и добија 60 одсто зараде.
"Ми нисмо добили ни динара за плате, а да се топе, топе се. Имамо за један и по до два месеца да исплатимо плате од онога што смо продали и имали на лагеру након одласка 'Ју-Ес Стила'. Шта након тога, видећемо", каже Синиша Пелевић из Синдиката "Независност".
Захваљујући Железари, Смедерево је било друга општина у Србији по висини зарада. Сада у просеку зарађују готово пет хиљада мање, а градски буџет је остао без 120 милиона динара.
"Смањен лични доходак радника довео је до смањене потрошње у трговинама, кафићима и на ангажовање трећих лица. Тако да, када бисмо гледали последице шире, у новчаном износу оне су веће од 120 милиона који нису легли на буџет", истиче градоначелница Смедерева Јасна Аврамовић.
Док Смедеревци ишчекују вести из Београда, у Министарству финансија кажу да их је руска фирма "Уралвагонзавод" обавестила да ће до половине фебруара донети коначну одлуку да ли и на који начин жели да преузме Железару. У Министарству кажу да руска компанија има две алтернативе.
"Једна је за потпуно преузимање Железаре, а друга опција, коју такође разматрају, јесте да уђу у стратешко партнерство, где би 'Уралвагонзавод' био већински власник, а Република Србија с одређеним процентом до 25 или 30 одсто сувласник железаре", каже Александар Љубић, државни секретар у Министарству финансија и привреде.
Љубић каже и да држава увек има план Б, али да се нада и да је држава добила уверавања да је руска компанија посвећена овом пројекту и да ће тендер успети.
Ко ће и у ком проценту бити власник Железаре, Смедеревцима није важно, али о могућности да фабрика не проради, кажу, не желе ни да размишљају. Ако наредних дана добију очекивану добру вест, упућени тврде да би за неколико недеља могла да проради пећ која је на тихом ходу, а за неколико месеци и друга која је угашена.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар