Читај ми!

Додатно време за руску компанију

До краја фебруара Железара "Смедерево" ће чекати стратешког партнера. У Влади тврде да је руска компанија "Уралвагонзавод" и даље заинтересована за Железару, али да тражи још времена за припрему понуде. Стручњаци саветују што бржу продају, јер су губици гомилају.

Смедеревска железара чекаће стратешког партнера бар до краја фебруара, до када је поново продужен тендер. У Министарству финасија и привреде објашњавају да "Уралвагонзавод", једини који се јавило на тендер, до данас није успео да уради анализу свих важних докумената, па му је дато додатно време како би понуда била што квалитетнија.

Запослени верују да ће руски партнер ускоро доћи у Смедерево, а стручњаци саветују што бржу продају, јер су губици гомилају.

Железара "Смедерево" је комплексна комапнија, па су како кажу у ресорном министарству продужили тендер за још два месеца. Уралвагонзавод ради техничку, финансијску и правну анализу која му је прецизирају, неопходна како би дало коначну понуду за "Железару".

"Преговори су у току ми имамо једног веома озбиљног потецијалног партнера и заиста сви у држави чинимо апсолутно све да дође до спразума и договора. Свесни смо колико је то велики проблем", каже државни секретар у Министарству финасија и привреде Влајко Сенић.

Продужење тендера за синдикате је техничко питање. Верују држави да продаја иде у добром правцу и да ће ускоро бити решена судбина 5.200 запослених који су на плаћеном одсуству и примају 60 зараде.

"Оно што нас очекује јесте да се та прича потврди од Нове године и да ми уђемо у ону причу која је за нас битна, а то је социјални статус запослених, колективни уговор и све оно што је битно за запослене и наше суграђане", каже Синиша Прелић из Самосталног синдиката "Железаре".

Економисти, подсећају да је ситуација на тржишту челика веома тешка и да је само у протекла три месеца затворено неколико челичана међу којима је чак и једна већа кинеска. Одржавање смедервске "Железаре" за Србију је оцењују велики терет који се мери милионима евра.

Саветник за инвестиције Махмут Бушатлија каже да у ситуацији у којој је сада "Железара" на неком тихом раду, она само на плате и један део доприноса губи четири и по до пет милиона евра месечно.

"То значи 50 до 60 милиона евра годишње се губи. Са тог становишта држава би морала брзо да реши тај проблем, јер то су губици које ми сви сносимо", истиче Бушатлија.

Железара је у протеклих десетак година била један од највећих српских извозника, а металска индустрија зависи од њене производње. Неки сматрају да наде за српског гиганта има, јер је руски "Уралвагонзавод", зрдава компанија са позитивним пословањем.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 24. новембар 2025.
0° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом