уторак, 04.12.2012, 08:18 -> 09:22
štampajМала појефтињења аутомобила
Ако се усвоји уредба Владе Србије, од 1. јануара 2013. године биће укинута царина на увоз аутомобила из Европске уније. Грађани могу да очекују минимална појефтињења, док царина за јапанска и корејска возила остаје иста.
Према уредби коју би требало да усвоји влада Србије од 1. јануара 2013. године биће укинута царина на увоз аутомобила из Европске уније, што би могло да доведе до њиховог појефтињења на тржишту.
Грађани који купују аутомобиле који се производе у земљама Европске уније могу да очекују минимална појефтињења, док царина за јапанска и корејска возила остаје иста.
Како сада свари стоје, од нове године, дизелаши запремине мотора од 1.500 до 3.000 кубика, као и бензинци од 1.000 до 1.500 кубика, увозиће се без царине.
Нешто слабији бензинци, до 1.000, и дизелаши, до 1.500 кубика, цариниће се са 2,5 одсто. У удружењу увозника истичу да су већ сада због кризе спустили марзу на минимум, али да купци не треба да оцекују драстична појефтињења.
"С обзиром да је ПДВ скоро повећан за два одсто, смањивање царине за 2,5 одсто неће пуно појефтинити аутомобиле, јер су увозници урачунали повећање ПДВ-а од нове године, па ће многе цене остати исте, јер су марже и даље на минимуму, објашњава председник Удружења увозника аутомобила и делова Србије Милош Петровић
Ова уредба се не односи на аутомобиле који се производе у Јапану или Кореји, али ће се ипак водити рачуна где се аутомобил производи.
"На пример, иако смо јапанска марка нас ова уредба неће погодити, јер Хонда има фабрике и у Турској и у Великој Британији и Јапану. Већи део модела долази из Велике Британије, тако да ће њима царина бити нула одсто, истиче Александра Ђурђевић из "Хонде".
За моделе који долазе из Јапана и даље се примењује царина по стопи од 12,5 одсто, што их чини неконкуретним.
"Чим будемо били у Светској трговинској организацији, мораћемо да усагласимо своје прописе и онда оваквих аномалија неће бити. Мораћемо и далекосисточним земљама да омогућимо да буду конкурентни на нашем тржишту, објашњава консултант Милан Ковачевић.
Прве рачунице кажу да се очекује попуст од свега 300 евра на аутомобилу који кошта 10.000 евра. На скупље опремљене моделе попуст може бити од 500 до 1000 евра.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар