петак, 21.08.2009, 12:29 -> 14:58
štampajТрка у изради економичних возила
Ново возило Џенерал моторса на хибридни погон, трошиће мање од два и по литра на сто километара. Немачка влада улаже више стотина милиона евра у развој електроаутомобила. Интерес за суперекономична возила помаже у превазилажењу кризе, кажу аналитичари.
Утркивање светских аутокомпанија да произведу што економичији аутомобил ушло је "пету брзину" када је амерички "Џенерал моторс" објавио да ће његово ново возило на хибридни погон имати потрошњу мању од два и по литра на сто километара, а немачка влада обзнанила да ће уложити више стотина милиона евра у развој електроаутомобила.
Експерти верују да је обновљени интерес за суперекономична возила отворио огромне могућности за произвођаче аутомобила који се налазе у највећој кризи од Другог светског рата.
Лист "Вестфален блат" пише да "електромобили имају будућност, пре свега у градском саобраћају" и да о томе постоји општа сагласност.
Немачка влада је почетком седмице одлучила да за подстицање развоја нове технологије издвоји пола милијарде евра и новац ће бити искоришћен пре свега за рад на кључном елементу електромобила батерији.
Циљ је да до 2020. године на путевима буде најмање милион електричних возила, а купци првих стотину хиљада такође ће добити субвенције.
У неким градовима у пробној вожњи су први електромобили као што су "Мерцедесов" модел "смарт", "Бе-Ем-Ве мини" и "Мицубишијев" ауто "имиев", како би се прикупила искуства у издржљивости батерија, неопходној инфраструктури и потребама корисника.
Серијска производња после 2015. године
Међутим, пре 2015. године не би требало очекивати серијску производњу електричних аутомобила. Основни проблем и даље су батерије које би омогућиле да возило пређе најмање 120 до 140 километара, а није решено ни питање места на којима би се батерије пуниле.
Амерички "Џенерал моторс" је привукао огромну пажњу када је овог месеца објавио да ће његов хибридни модел "шеви волт" трошити око литар бензина на сто километара.
Генерални директор Фриц Хендерсон верује да ће нова линија хибридних аутомобила обновити профитабилност његове компаније.
"Верујемо да ће нас аутомобил са тако ниском потрошњом вратити на прави колосек," рекао је Хендерсон, а пренео "Глас Америке."
Очекује се да ће "шеви волт" почети да се продаје 2010. године.
Али, "Џенерал моторс" има велику конкуренцију. "Нисан" би идуће године требало да прикаже свој потпуно електрични ауто "леаф", а "Хонда" најављује нов модел свог хибридног аута "инсајт".
Иако та возила не могу да се пореде са економичношћу "волта", разлика у цени од 10 до 15 хиљада долара могла би да привуче многе, упозоравају стручњаци.
Нова компанија из Колорада, "Кода", рекламира ауто који ће моћи да пређе 160 километара, брзином од 130 километара на сат, без капи бензина. Компанија је од владе добила 45 милиона долара да покрене производњу. "Кода" се нада да ће ове године почети производњу 20 хиљада возила која ће коштати 35 хиљада долара, а чије батерије ће се пунити свега шест сати.
Власник тог возила ће моћи да га убаци у гаражу и прикључи на мрежу којом долази енергија произведена од сунца, ветра или геотермалне енергије, дакле све ће бити без икаквог загађења.
Економични аитомобили као део решења за посусталу аутоиндустрију
Мада се многа економична возила надмећу у привлачењу пажње, аналитичари кажу да су она само део решења за посусталу аутоиндустрију.
После најдубље рецесије у последњих неколико деценија, "Џенерал моторс" планира да освоји још један сегмент тржишта - мале аутомобиле са ценом од свега четири хиљаде долара. За сада се још не зна да ли би та возила била продавана и у Америци.
Прво масовно представљање хибридних и електричних возила будућности био је прошлогодишњи Сајам аутомобила у Паризу, који се претворио у параду штедљивих модела који ће за пар година постати стварност на друмовима.
Француски "Рено" је на Сајму потврдио да ће на тржиште избацити модел "рено флуенс" према концепту који су први пут приказали 2004. године. Званичници компаније су најавили да ће се електрична верзија појавити 2011. године.
"Пежо" је тврдио да његов нови хибрид "пежо пролог" емитује свега 109 грама угљен диоксида по километру што је далеко испод стандарда од 160 грама по километру за новија возила.
"Нисан" је избацио концепт електричног возила "нуву", "Мерцедес" најавио електрични ауто "смарт фор ту ЕВ" за тржиште Европе до краја ове деценије, а "Тојота" своји нови "плаг ин пријус" са директним напајањем струје на електричну мрежу.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар