Читај ми!

Двоточкаши у фокусу саобраћајне полиције – за три дана више од 900 прекршаја

Саобраћајна полиција током прошле недеље појачано је контролисала двоточкаше. Акција која је први пут организована у 34 европске земље, чланице организације "Roadpol", завршена је у петак, 23. маја. Резултати показују да су највише прекршаја направили возачи бицикала, чак 365.

Три дана 3.300 контролисаних возача. Од тога више од 900 прекршаја. Највише је било возача који током вожње нису носили кацигу. Други на листи су возачи под дејством алкохола, од 110, њих 95 били су бициклисти.

Мајор полиције Александар Раденковић наводи да су трећину прекршаја начили бициклисти.

"Конкретно 365 прекрашаја, поред тога, 250 прекрашаја су учинили возачи мотоцикала, 170 возачи мопеда и око 100 прекрашаја возачи лаких електричних возила. Оно што је такође један од закључака јесте да готово 50 возача мотоцикала и мопеда није било регистровано и због тога су искључени из саобраћаја", рекао је Раденковић.

Током прошле године свака четврта погинула или тешко повређена особа у саобраћајним незгодама је возач двоточкаша, мотоцикала, мопеда, бицикала и лаких електричних возила.

Из Министарства унутрашњих послова наводе да то их чини једном од најугроженијих учесника у саобраћају. Најчешћи узроци незгода су скретање пажње на мобилни телефон у току вожње.

Кацига и одећа једина заштита двоточкашима

Мирко Коковић, помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја, истакао је да су сви двоточкаши рањиви учесници у саобраћају, јер не поседују ни кабину, сигурносни појас или сличне системе активне и пасивне заштите.

"Њихова једина заштита јесте њихова одећа и кацига. За одређене категорије као што су бициклисти кацига није прописана, али свакако апел Агенције за безбедност саобраћаја јесте да свакако користимо кацигу. Учешће бициклиста у укупном броју смртно страдалих лица, који је у просеку око 500, 10 одсто чине бициклисти, значи да око 50 бициклиста изгубимо сваке године. Када погледамо обим бициклистичког саобраћаја у Србији то је изузетно велики број", нагласио је Коковић.

Резултати акције показали су и то да је за тротинетом највише било деце до 14 година.

"Имали смо један догађај који није био саобраћајна незгода будући да није било на путу, али где је дете у околини Лесковца који је управљало електричним бициклом задобили тешке телесне повреде", рекао је мајор Александар Раденковић.

Мирко Коковић рекао је да већина родитеља детету које је млађе од 14 година купују тротинет и они управљају тим возилом без кациге или евиденционе налепние.

"Деца возе тротинет који је знатно већих техничких карактеристика него што је то законом дозвољено", истакао је Коковић.

Новчане казне и до 140.000 динара за прекршаје

Казна за некоришћење кациге је 10.000 динара, ако тротинет нема евиденициону налепницу још 10.000.

Мотоциклисти и мопедисти, за разлику од возача аутомобила нулта толеранција на алкохол, а ко попије више од два промила следи неколико забрана. Задржавање и дуже од 12 сати, целодневно искључење из саобраћаја, забрана управљања возилом најмање девет месеци.

Уз то новчана казна од 120.000 до 140.000 динара и између 30 и 60 дана затвора или 240, односно 360 сати рада у јавном интересу и 15 казнених поена.

четвртак, 29. мај 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом