Колико још мостова недостаје Београду да би нестале колоне у шпицу

Београд има десет мостова, од којих осам спаја обале Саве, али да тај број није довољан најбоље знају грађани који се задесе у јутарњем или поподневном "шпицу".

У време шпица, преко Панчевачког моста пређе готово 6.000 возила. О његовој реконструкцији, која би се обављала у две фазе, без заустављања саобраћаја причало се почетком године. Међутим, из Путева Србије наводе да би радови требало да почну крајем година.

Професор Саобраћајног факултета Крсто Липовац тврди да су прилази и излази проблем и код других мостова у Београду.

"Не чека нико на Газели зато што нема простора и саобраћајних трака, него зато што не могу да се искључе ка Сајму, не могу да се искључе на Аутокоманди, не могу да се искључе код Сава центра или не могу да се укључе. Кључни проблем је околна мрежа која не може да прими тај број возила", објашњава Липовац.

Помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја Мирко Коковић навео је да "уска грла" ван мостова, на њиховим прилазима и излазима, доста утичу на просечну брзину кретања возила.

"Веома често имамо ситуације да возила иду једно другом на бранику. То је јако лоше и због тога неретко имамо ситуације сустизања возила, то је најчешћи тип саобраћајних незгода и то нарочито после се одрази на проточност и време путовања у вршним часовима", истакао је Коковић.

Газела најпрометнија

Преко Бранковог моста дневно пређе 100.000 возила. Последњи пут је реконструисан 2018. године. И остали мостови су преоптерећени јер је у Београду, када су пројектовани, било мање возила, тврде стручњаци.

"Само за последњих 10 година број путничких аутомобила је порастао изузетно много са 1,8 милиона на 2,7. То је јако велика разлика, тако да већина мостова је преоптерећена", нагласио је Коковић.

Стручњаци кажу да је најоптерћенија Газела. Преко ње дневно пређе 150.000 возила. Колико мостова недостаје и да ли је изградња нових решење за саобраћајне гужве?

Професор Саобраћајног факултета одговара да би се изградњом моста у центру, са већим капацитетом трака, решио проблем у саобраћају.

"Са изградњом најављеног и пројектованог моста у висини Београда на води, који би требало да има и траке за масовни превоз, односно за трамвај, траке за моторна возила, траке за бицикле и пешачке тротоаре. Тиме мислим да је сам центар, што се тиче капацитета мостова, задовољио. Једино уколико бисмо се одмакли, па да можемо да развучемо саобраћај, онда бисмо могли да размишљамо о потреби за неким мостом у висини Аде Циганлије или чак још даље од центра града", истиче Крсто Липовац.

Судбине Старог савског и Железничког моста

Међу последњим изграђеним мостовима су Мост на Ади 2012. године, Пупинов 2014. и мост између Обреновца и Сурчина 2019. Најстарији је Железнички мост.

Био је рушен и обнављан чак четири пута, а до почетка Експа требало би да постане пешачка веза између Београдског сајма и блока 18.

Од Старог савског моста остали су још само лук и два стуба.

Нови би требало да буде завршен 2027. године, а предложено је да стара конструкција буде експонат у парку Ушће или стални мост до Лида.

уторак, 27. мај 2025.
19° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом