Читај ми!

Како да путовање до мôра не постане ноћна мора – која опрема је обавезна и колике су казне

Почиње сезона годишњих одмора. Многи користе погодније цене у предсезони, али ако не знате нека правила, то би могло да вас кошта више него летовање у августу. Уредник сајта "Половни аутомобили" Петар Величковић открива за РТС која је обавезна опрема у аутомобилу ако путујете у Грчку, али и колике су казне на омиљеним српским дестинацијама. Саветује возаче да обрате пажњу на прописе.

Омиљена дестинација многих Срба је Грчка. Има разних новина када је реч о Грчкој како до Солуна, односно како заобићи Солун.

“Почели су радови и колико чујемо информације из Грчке ти радови на обилазници ће трајати четири године. Тако да заиста верујем да ће бити напорно туристима да у току туристичке сезоне прођу тај део, али постоје неки алтернативни правци, већ се увелико дискутује на друштвеним мрежама и у разним специјалистичким емисијама које су опције на располагању. Тако да верујем да то неће одвратити наше туристе”, наводи Величковић.

Која је обавезна опрема у Грчкој

Говорећи о томе која је обавезна опрема ако се путује у Грчку, односно шта морамо да имамо у аутомобилу, Величковић каже да је то стандардна опрема – резервни точак, сигурносни троугао, с тим што је за Грчку обавезан и противпожарни апарат.

“Оно што би требало да знају људи који путују у Грчку преко Бугарске или Северне Македоније, и тамо је потребан апарат, с тим што ако се ја не варам за Северну Македонију мислим да је потребан противпожарни апарат за она возила која су на плин, односно метан”, истиче Величковић.

Објашњава и који су то противпожарни апарати.

“Прописана законска обавеза је да се поседује одређена врста противпожарног апарата у колима. У Грчкој је казна, уколико немате и уколико вас заустави полиција у види да немате 80 евра. А са друге стране, те апарате ви код нас можете да нађете онлајн за 2.500 до 3.000 динара и зашто просто не путовати на сигурно, уштедети новац у старту и не размишљати”, поручује Величковић.

Ограничење тежине пртљага важи ако се путује аутобусима

Када је реч о ограничењу тежине пртљага који се може понети у Грчку, Величковић каже да га је та информација најпре збунила, јер је помислио да је нека законска обавеза, а у ствари је правило које су увеле туристичке агенције.

“Не знам да ли су све агенције у томе учествовале, знам да је већина. Негде је овако са стране гледајући разуман тај захтев у смислу да се стане мало на пут појави одређеног броја путника који крену на море са већим бројем кофера. Сваки тај аутобус, свако возило има одређену масу, уколико се та маса прекорачи, ми долазимо у ситуацију да су те кабине пуне, да то возило постаје небезбедно. Дешавале су се ситуације у прошлости да се онда ти кофери и торбе убацују у простор где су путници. То је потенцијално јако опасно, толико тешке торбе не дај боже дође до неког судара, те торбе могу да повреде путнике”, истиче Величковић.

Указује и да Закон о безбедности саобраћаја предвиђа колико аутобус или неко теретно возило може да буде оптерећено и за превознике је запрећена казна уколико то не поштују и она може да иде чак до 2,5 милиона динара.

“Kолико сам ја прочитао, колико сам се информисао, постоји могућност да ипак путници који заиста имају потребу да носе тај вишак пртљага о томе се договоре са туристичком агенцијом уз одређену доплату”, додаје Величковић.

Шта треба да знају возачи електричних возила ако путују трајектом

Истакао је и пропис који је донет у Грчкој за возаче који путују на острва возилима на електрични погон.

“Дакле, на струју или хибридна возила, мора да буде капацитет батерије испод 50 одсто. Исто важи и за возила које су на течни нафтни гас, односно на метан. Значи ви дођете на трајект и морате да испланирате путовање када ћете да точите бензин, односно гас или да пуните батерију, тако да она буде испод капацитета 50 одсто”, додао је Величковић.

Оно што се не зна у овом тренутку, како каже, то је како ће Грци примењивати тај пропис и како ће изгледати контроле свега тога.

“Али потенцијално то може да направи непријатност туристима и путницима који не могу да се укрцају на трајект уколико им је батерија пуна стопроцентно”, наводи Величковић.

На питање који је разлог тих ограничења, Величковић каже да су вероватно то неке безбедносне процене.

“Забрањено је и пуњење таквих возила на самом трајекту, ризик од запаљења, високе температуре, претпостављам да је то у питању”, наглашава Величковић.

Драконске казне

Говорећи о томе какве су казне у Грчкој, али и у другим земљама које су омиљене дестинације наших туриста, Величковић наводи да су Грци донели неке заиста строге казне.

“Наплаћују износ казне за пролазак кроз црвено светло или незаустављање на знак 'стоп' на раскрсници 700 евра, то је заиста пуно. И зато саветујемо људе да обрате пажњу када путују да поштују саобраћајне прописе. Драконске су казне за невезивање појаса, 350 евра износи казна, а чак су увели и ту могућност да уколико начините неке озбиљне прекршаје, рецимо небезбедан превоз деце, да вам одузму таблице и да вам одузму дозволу на 60 дана. И сада замислите ту непријатност, кренете са породицом на море и просто останете без аутомобила, без новца и морате за два месеца поново да се враћате да је тај аутомобил преузмете”, истиче Величковић.

Истиче да нема повластица за туристе и да правила важе апсолутно за све.

Поред тога, наводи да ћемо и ове године морати да плаћамо зелену карту за пролазак кроз Северну Македонију.

“То није до нас, то је до њихове државе, да постану део те међународне организације осигурања. Kад смо код Северне Македоније, битно је да кажемо да они дају могућност возачима у прекршају да плате казну на лицу места картицом, имају терминале. Међутим, ако наиђете на патролу која нема тај терминал, возите ноћу или викендом, њихово правило је шаљу вас до прве поште или банке да казну платите. То може да направи проблем туристима, зато памет у главу”, поручио је Величковић.

Када је реч о Грчкој, напомиње да је њихова саобраћајна полиција умрежена са граничном полицијом.

"Уколико неки наш туриста возач добије казну, боље је да плати у том неком предвиђеном року, него да покуша да избегне. Могу да га сачекају проблеми на граници, губљење времена. Грчка је чланица ЕУ, многе земље ЕУ када направи неки наш возач прекршај у тој земљи уредно пошаљу на нашу кућну адресу казну у року од месец, два дана и просто у обавези смо да платимо. Тако да је свакако препорука да ту непријатност решимо одмах и да уживамо у одмору", закључује Величковић.

субота, 12. октобар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи