Читај ми!

Чучковић: Станице метроа код "Стакленца" и Бајлонијеве пијаце

Мирослав Чучковић, градски менаџер, истакао је да ће Београђани у овој години видети тачно одређена места где ће бити станице метроа. Наводи да је на првој линији метроа предвиђена 21 станица и да на њима има око 80 објеката за уклањање. Власници ће, указује, бити обештећени по закону, а они који су подстанари у тим објектима расељени у неке од станова Града Београда. Станице су планиране код "Стакленца" на Тргу републике и Бајлонијеве пијаце, навео је градски менаџер.

Одборници Скупштине Града Београда усвојили су Генерални план регулације за метро. Градски менаџер Мирослав Чучковић истиче за РТС да се сада може приступити том послу у складу са Законом о експропријацији. 

"Имамо тачно 21 станицу на првој линији. Последњих пет станица су Ада Хуја, Миријевски булевар, центар Миријева, Карабурма и Седма гимназија, то су станице јуче усвојене уз оних претходних 16. То је сада ситуација да се у три групе околности на терену приступи реализацији пројекта", наводи градски менаџер.

Каже да су елаборати урађени и да по планираним станицама имају око 80 објеката за уклањање, као и да ће у складу са Законом власници бити и обештећени. 

"Биће исплата у новцу, они који су у подстанарском односу ће бити расељени у неке од станова Града Београда. Имамо јавне институције, објекте Јавног зеленила, старе аутобуске станице, део аутобуске станице на Сајму према наплатној благајни. Имамо неке просторе који немају уопште заузетост, као што је Мостар, станица у Железнику", објашњава Чучковић. 

Што се тиче центра града то је, наводи, Савски трг, задњи део садашње аутобуске станице, где, како објашњава, приступају аутобуси пре него што уђу на перон. На Тргу републике је то простор "Стакленца", а на Скадарлији простор Бајлонијеве пијаце. 

Радови на површинским локацијама 

"Свака од поменутих станица предвиђа ископ отприлике 70 пута 30 метара. Све активности су на тим површинским локацијама и парцелама и то ћемо радити током целе 2023. године. Предвиђена је реконструкција Бајлонијеве пијаце, а један мањи део те парцеле ће бити намењен за улазно-излазни портал метро станице. Тако да нећемо сада радити ништа док не направимо тај ископ, дошли смо до места где ће бити пруга и станица и након затварања платоа на њему изградити пијацу", објаснио је менаџер.

Истиче да ће у овој години бити градња великог депоа за комплетан метро систем на Макишком пољу, изградња великог булевара поред почетка пруге. Уз све то биће потписан и уговор за изградњу великих машина тзв. кртице која ће копати тунеле испод Београда за те линије.

Рок за изградњу тих машина је годину дана, тако да ће оне следеће године стићи у Београд. Иначе, машина у раду напредује седам до 12 метара дневно.

"Београђани ће у овој години видети тачно одређена места где ће моћи да користе ту врсту превоза", истакао је Чучевић. 

Бара Рева под хипотеком 

Градски менаџер се осврнуо и на дуг београдских општина, нагласивши да је лазаревачки највећи – милијарду и шестсто милиона динара.

"Било је логично да се нешто стави под хипотеку и било је тешко да се нађе парцела у тој вредности. Тако да је Бара реве додатно сада заштићен, осим што има природну заштиту сада има и хипотеку. Она је успостављена за овај дуг који ће бити исплаћен Пореској управи. 

Указао је и да радује чињеница да је већ други месец повећана наплата карата у градском саобраћају.

"У јануару је било пет посто, а у фебруару очекујемо десет посто повећање наплате карата. То значи и сваког месеца могућност да купимо нови аутобус", закључио је Чучковић.

субота, 06. децембар 2025.
7° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом