Како изгледа професор по мери ученика и са којим проблемима се сусреће
Професорка Ива Суботић Красојевић, добитница награде "Најбољи едукатори Србије" Удружења "Живојин Мишић" каже за РТС да се професори у Србији суочавају са сталним реформама које се изводе, али никако да се изведу до краја.
Професорка историје уметности у школи за машинство и уметничке занате "Техноарт" у Београду Ива Суботић Красојевић каже да је данас, као и увек, најважније односити се према деци као према зрелим оисобама и направити од њих људе који ће критички промишљати о свету и у њему се сналазити са знањем које им школа пружа.
"Професор по мери ученика јесте онај који им дозвољава да развијају своју радозналост и креативност, онај ко неће строго својим ауторитетом уливати знања, па испитивати који садржај могу да репродукују, већ неко ко се прилагођава њиховим потребама и потребама савременог света", објашњава професорка Суботић Красојевић.
Истиче да су изазови са којима се професори данас суочавају велики и многобројни.
"Од сталних реформи које се изводе, али никако да се изведу до краја, до тога да су те реформе у самој учионици заправо невидљиве", истиче професорка Суботић Красојевић.
Каже да су оне наставницима можда сувише апстрактне и нису суштинске већ формалне.
"Брзе су промене и друштва и технологије и ученичких интересовања, па ту постоји јаз. Јако је важно разумети ђаке и њихове тренутне потребе и прилагодити се са пуно ентузијазма и љубави", наглашава професорка Суботић Красојевић.
Каже да су се и за време пандемије коронавируса најбоље снашли наставници који су могли да се прилагоде.
"Промене и иновативност јесу нешто што се индивидуално спроводи и што полази од наставника самог, његове одговорности и спремности да ради свој посао пуном снагом", истиче професорка Ива Суботић Красојевић.
Коментари