Нико се није јавио на тендер за бициклистичке станице
Причу о загађеном ваздуху у Београду потиснуо је коронавирус, али и нешто бољи квалитет ваздуха. Да ли се и због тога на први тендер, за бициклистичке станице нико није јавио?
Између паркираних аутомобила, па на коловоз, поред камиона, аутобуса - није безбедно ни за оне који су врхунски возачи.
"Желимо више бициклистичких стаза, желимо да екологија постане кроз бициклизам један оквир који ће дати одговоре у уређивању саобраћаја јер у овом тренутку имате стотине хиљада аутомобила који загађују. Ако би само 10 одсто од тог броја аутомобила прешло да бициклом иде на посао, имали бисте већ много уређенију ситуацију", наводи Петар Стакић из "Спорта за све".
Према неким подацима, у Београду има око 200.000 бицикала, али да би их што више људи коростило, неопходна је инфраструктура.
"Рецимо, од 25. маја до Аде Циганлије тренутно је стаза у прекиду, осносно тамо је сада са водом и блатом везано за изградњу оних нових грађевина, али је сигурно да се оно што имамо не користи на прави начин у многим ситуацијама и због тога што аутомобилисти паркирају, ако опоменете некога ризикујете, дешавало се често да онда буде претњи итд", додаје Петар Стакић.
Небојша Стојковић из "Улице за бициклисте" сматра да се доста тога најављује, али мало тога мења.
"Инфраструктура се слабо одржава, имамо стазе које нису 20 година рађене поново, негде их је уништио зуб времена, негде је корење дрвећа које је поред стазе, једноставно подигне делове те стазе и на то нико не обраћа пажњу", истиче Стојковић.
Одборници Скупштине града усвојили су летос пројекат јавно-приватног партнерства за јавне бицикле. Планирана је градња 150 станица са око 900 бицикала.
"Можете замислити колико би решило ту причу, ако би имали педесетак или 100 таквих станица у том ширем прстену око Београда, колико би људи то користило и колико би коростило да се смањи ово загађење и ова гужва коју имамо у Београду", напомиње Петар Стакић.
Бициклистичке стазе по правилу треба да иду уз саобраћајницу, али да буду одвојене од пешака и коловоза.
"Она иде уз улицу јер бициклисти јесу део саобраћаја, они имају нека возила, бицикл јесте возило и треба да буде негде уз саобраћајницу. Шта је проблем, овде имамо гомилу аутомобила који су паркирани, управо ини рецимо заузимају у овом граду буквално стотине и стотине километара потенцијалних бициклистичких стаза", указује Стојковић.
И када помислимо да је тешко наћи приватног партнера за бициклистичке станице, простор за стазе, довољно паркинг места за аутомобиле, не треба заборавити: за пола сата бициклирања потроши се 300 калорија, а сат вожње уштеди 1,4 килограма угљен-диоксида.
Коментари