Београдски метро – колико је корака до првог корака
И пре посете француског председника и представника компаније "Алстом" Београду, о метроу се последњих месеци доста говори. Кад почиње градња, које су трасе, колико новца треба да припремимо и ко ће метро градити?
Вршилац дужности директора ЈКП "Београдски метро и воз" Станко Кантар рекао је споразум о разумевању са Француском потписан још 2011. године и да постоји међународни уговор са кинеском страном.
"Француски "Алстом" је заинтересован за испоруку возних средстава и системе - контактне мреже, машински електросистеми у оквиру метра. То пише у документу, али није дефинисан грађевински део", рекао је Кантар за РТС.
Тај грађевински део требало би да финасира Кина на основу уговора о сарадњи између две земље.
Вредност пројекта је, како је рекао министар Синиша Мали, четити милијарде евра.
"То је процењена цена из генералнохг пројекта који је радила француска компанија 'Ежис' и ми тек треба да радимо обједињену цену пројекта који ће да дефинише тачне вредности", рекао је Кантар.
Оно што следи, јесте да се уради добар геолошки елаборат који евентуално може да нам покаже да ли имамо веће проблеме него што очекујемо, навео је Кантар.
"Пошто је Београд већ доста избушен током претходних децнија имамо сада већ доста добре подлоге", указао је Кантар.
План је да изградња прве две трасе београдског метроа почне крајем следеће године и то и на Макишком пољу.
"Сада је у поступку изградња хидротехничког решења Макишког поља, јер тамо имамо Железничку реку и Жарковачки поток, слив површинских вода са Железника и Жаркова. Треба да се уради план генералне регулације шинских система", објаснио је Кантар.
Према његовим речима, следеће недеље ће бити расписан конкурс за израду геолошког елабората за првих 17 километара и то ће, како каже, бити најобомнији елаборат који рађен у последњих неколико деценија.
Такође, ради се елаборат заштите животне средине...
Утврђена коначна траса прве две линије
Кантар каже да очекује помоћ у искуствима и знањима академске заједнице јер је недавно потписан споразуми о сарадњи са деканима неколико београдских факултета.
Коначна траса прве две линије метроа је утврђена - оне ће ићи од Железника до Миријева и од Миријева до Земуна, али планирана је и трећа.
"У плану генералне регулације шинских система биће дефинисана и траса треће линије. Оно што није покривено са четири линије БГ-воза и две линије метроа то је Бањица, Вождовац, Аутокоманда, Прокоп и то треба повезати трећом и наравно блокови на Новом Београду, тако да је то циљ да се покрије у једном тренутку", рекао је Кантар.
Прва линија метроа имаће четири заједничке станице са БГ- возом, друга две и оне би по проценама требало да преузму 45 одсто јавног превоза, рекао је Кантар.
Генералним пројектом је за градњу прве фазе дефинисано четири и по године, и ако се са градњом почне 2020. године, онда би 2025. било могуће возити се метроом.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар