Две врсте возача који крећу на пут

Неко путује ноћу, неко је боље концентрисан дању, а доста је оних који верују да је рано јутро најбоље за полазак на пут. Бобан Милинковић из МУП-а каже да постоје две врсте возача, али да у оба случаја, ако се не праве паузе, може доћи до саобраћајне несреће услед пада концентрације.

Одабрати време поласка и како се понашати када се жива на термометру ближи 40. подељку важни су фактори безбедног путовања.

Заменик начелника Управе саобраћајне полиције МУП-а Србије Бобан Милинковић објашњава да се лети усложњавају услови јер су на путу пољопривредна возила, бицикли, мотоцикли, теретњаци, туристички аутобуси, путнички аутомобили.

Због тога и због годишњих одмора долази до појачаног саобраћаја.

Милинковић указује да, притом, високе температуре негативно утичу на безбедност, као и бројне манифестације на којима је већа конзумација алкохола. Због свега тога се највећи број несрећа са смртним исходом догоди у летњим месецима.

Високе температуре утичу и на концентрацију и нервозу возача, али и до тешких последица по мотоциклисте који одлучују да не носе кациге због врућине.

Бобан Милинковић наводи да се Саобраћајна полиција труди да већим присуством покуша да спречи незгоде са најтежим последицама, пре свега на транзитним путевима. Ове године је појачана контрола везивања појасева на свим седиштима.

У јулу и августу се, каже, догоди по око 3.000 саобраћајних незгода, а последице зависе управо од коришћења пасивне заштите, пре свега појасева.

Не возите уморни 

у сарадњи са Агенцијом за безбедност саобраћаја полиција убеђује возаче да не возе ако су уморни. Саветује им се да чешће одмарају, праве паузе, јер концентрација брзо пада.

Милинковић каже да постоје две врсте возача: Они који одлуче да возе ноћу, где у јутарњим сатима због умора долази до пада концентрације, и они који крећу на пут преко дана и из неког разлога журе и не праве паузе. И њима после четири или пет сати на високим температурама падне концентрација и долази до несреће.

Статистика са наших ауто-путева показује да преко 40 одсто путника страда између 1.00 и 8.00. "Ноћна вожња је знатно напорнија од дневне, поготово на ауто-путу где се развијају велике брзине и препреке, животињу или предмет, нећете уочити на време и по правилу долази до незгоде", навео је Милинковић.

Највећи проблем су возачи који на северу земље улазе у Србију.

"Уморни возачи са севера су опасност за остале учеснике, уморнији су од наших јер су превалили више километара, чак статистика каже да су 40 посто погинулих и 60 одсто повређених странци", рекао је Милинковић.

Заменик начелника Управе саобраћајне полиције МУП-а Србије апеловао је на путнике да користе појасеве, сигурносна седиша и поштују ограничења брзине.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 19. јун 2024.
31° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије