Читај ми!

Како сачувати младе у саобраћају

Несрећа у којој је троје младих изгубило живот изнова је отворила питање безбедности у саобраћају. Србију од сутра очекује још једна радна група, која ће се посебно бавити безбедношћу младих у вожњи. Предлажу да се младима испод 21 године забрани управљање возилом јачим од 1.400 кубика, забрани вожња од 11 увече и 6 ујутру, и не дозволи ни кап алкохола.

Свест о опасностима од бахате вожње, изгледа, траје колико и вест о несрећама. Од почетка године страдало је више од 80 младих од 16 до 25 година. То су, практично, два и по школска одељења.

У постојећем закону, младим возачима забрањено је да возе од 11 увече до 5 ујутру, да имају промил алкохола у крви, морају да возе 10 одсто спорије од прописане брзине. Уколико су малолетни, обавезан је и надзор. Али све то, само првих годину дана, колико траје пробни период.

"Имамо ставку за возаче са пробном возачком дозволом, за њих важе ограничења, али пробна возачка дозвола не покрива цео период када су млади возачи најугроженији", рекао је Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Савете нове радне групе спремни су да размотре у МУП-у, иако, кажу, на изменама закона већ ради њихова радна група. Најављују да ће ограничења када су млади у питању бити више. Међутим, за идеју да се снага возила ограничи према годинама возача нема јединственог става.

"Морамо водити рачуна о чињеници да одређен број младих возача већ поседује одређена возила. Европске препоруке немају јасан став на који начин ће се ограничити право младих људи да учествују у саобраћају", каже начелник Саобраћајне полиције МУП-а Владимир Ребић.

Професор Факултета техничких наука и експерт за саобраћај Миломир Веселиновић каже да снага возила често није пресудан фактор у саобраћајним незгодама.

"Ја сам вештак за саобраћајне незгоде и из свог огромног искуства знам да то није био фактор који је одлучивао о незгоди, јер пропуст није био везан за ту снагу. То је добра мера предострожности, али за родитеље", рекао је Веселиновић.

"Свакако да треба изанализирати стурктуре возила и страдања, али је дефинитивно чињеница да се возила велике снаге не возе споро ни дефанзивно, она се возе агресивно", каже Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја.

У Хрватској возачи до 24. године не смеју да управљају аутом јачим од 80 коњских снага. И за Црногорце су 24 године граница за оштрије ограничење за брзину, алкохол и саобраћајне прекршаје.

Израел младим возачима забрањује да возе викендом, ноћу. Скандинавске земље имају посебан начин обуке, а проблематичне возаче шаљу код психолога.

Пропуста, од обуке па надаље, у Србији има много, кажу стручњаци и подсећају на талас олаког добијања дозвола пре поскупљења. Казне су, тако, параван за креирање бахатих возача.

"Не можемо ми њих штитити од њих, те незгоде нису намерне, оне су настале као пропуст који су начинили они који су креирали тог возача јер се он понашао онако како мисли - олако мисли", истиче професор Миломир Веселиновић.

Само ове године, саобраћајна полиција санкционисала је 630.00 прекршаја. Сада су на реду судије.

Број коментара 20

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 16. јун 2024.
21° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије