Читај ми!

Нови правилник кочи ауто-школе

Нови правилник о раду смањио је број ауто-школа, али и број полазника обуке за возаче, тврде у Привредној комори ауто-школа. Неопходно је да једна институција комплетно преузима ингеренције других министарстава у вези са обуком возача, а то је Агенција за безбедност саобраћаја, рекао је за РТС Миломир Веселиновић.

Обука за будуће возаче некада је била добар и сигуран посао, а данас те школе једва да опстају. Крив је, кажу, између осталог, Правилник о раду ауто-школа, због којег су изгубили, тврде у Заједници ауто-школа Србије, више од милион евра.

Прошлог октобра имали смо око 900 ауто-школа, а сада 400 има дозволу за рад.

Гостујући у Дневнику РТС-а, председник Привредне коморе ауто-школа Србије Миломир Веселиновић рекао је да замера целом процесу и уопште начину на који се од новог закона па све до 25. октобра тај процес одвијао.

Према његовим речима, процес није био нити синхронизован, нити реалан.

"Једна од ставки која је катастрофална је да ауто-школа која жели и може да обучава све категорије, мора да има у власништву сва возила, а за сва возила нема довољно кандидата, што не може економски да се исплати. Значи, сада ове нове школе су углавном избрисале те више категорије за које нема економског оправдања", објаснио је Веселиновић.

Указујући на други проблем, Веселиновић се пита како то да ауто-школе обезбеђују простор у локалној заједници за обуку, а то је задатак локалне заједнице, то је у интересу друштва и те заједнице.

Веселиновић се сложио да је норматив од 2,5 квадратних метара по слушаоцу добар норматив, али пита зашто би учионица у неким пограничним општинама и градовима требало увек да буде пуна, са десет кандидата. "Неко ко има 18 квадрата, сада нема 25", истиче Веселиновић.

"Ми смо, у партнерским односима са државним органима, хтели да заједнички то урадимо, али онда је дошло до ове омашке - да до 25. октобра вреде старе дозволе. До тада школе могу да подносе захтев за утврђивање да ли испуњавају услов, што није нормално јер су до задњег часа многе школе зависиле од тога да ли могу то да испуне и онда није било могуће да се настави рад док се не обави преглед", рекао је Веселиновић.

Закон о безбедности саобраћаја је усвојен 2009. године. "Да је испуњена она одредба из тог закона да ће за шест месеци бити донети сви подзаконски акти, онда би било времена до 2013. да се све уради, чак и раније, али нису ауто-школе криве што одговорне институције које су морале да донесу те правилнике, то нису донеле", каже Веселиновић.

"Треба ресетовати цео систем за обуку, обука је централни део фронта борбе за безбедност саобраћаја. Треба кренути од извора, од надлежности одређених министарстава - да једна институција комплетно преузима ингеренције других министарстава око обуке", каже Веселиновић. 

Предлог Привредне коморе ауто-школа је био да све то иде у Агенцију за безбедност саобраћаја која је, између осталог, зато и основана.

"Онда бисмо ималу убрзање, синхронизацију и хоризонталну и вертикалну, и наравно да наша Привредна комора ауто-школа Србије стоји на располагању као партнер да унутар ауто-школа разреши ове проблеме које имамо а који су заиста лоши, и које само заједно можемо решити успешно и брзо", закључио је Веселиновић. 

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 02. август 2025.
29° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом