Читај ми!

Почеле припреме за "Београд на води"

Уклањањем колосека испод моста Газела почео да се отвара простор за почетак изградње пројекта "Београд на води". На изградњи ће радити домаћа грађевинска индустрија и планирано је учешће 20.000 радника, каже Синиша Мали.

На простору испод моста Газела почело је уклањање колосека, саставног дела главне железничке станице Београд, што је неопходно за почетак изградње пројекта "Београд на води".

Председник Привременог органа Београда Синиша Мали је рекао да се ради о историјском тренутку за Београд и за целу Србију, јер је то пројекат који ће утицати на развој целе земље, пошто ће на изградњи "Београда на води" радити домаћа грађевинска индустрија и планирано је учешће 20.000 радника.

"Рок за ове активности да се заврше је шест до осам мeсеци и уколико се то заврши на време, а има обећања да хоће, ми ћемо до краја ове године кренути у реализацију 'Београда на води', односно у градњу прва четири објекта", рекао је Мали.

То је шанса да српска привреда изађе из кризе, констатовао је Мали, истичући да ће се, поред "Београда на води", реализовати и пројекти завршетка будуће главне железничке станице "Прокоп", измештања аутобуске станице и изградње пружне обилазнице од Белог Потока према Панчеву.

Пројекат "Београд на води" предвиђа изградњу стамбено-пословног и културног комплекса у који ће, како је најављено, Уједињени Арапски Емирати уложити три милијарде долара.

"Постоји споразум о разумевању који је постигнут са инвеститором из Абу Дабија и то је довољно да се покрену, ово су активности везане за оно што Влада Србије треба да уради тако да нема разлога чекати на Уговор с Емиратима", рекао је Мали.

Како је најавио, уговор о пројекту "Београд на води" биће потписан после избора, кад се формира нова Влада Србије, јер се чека да она оснује истоимено предузеће.

У тој одлуци о оснивању, додао је он, "Београд на води" ће бити проглашен пројектом од националног значаја. Мали је указао и на чињеницу да измештањем главне железничке станице, опасне материје које се превозе у железничком саобраћају више неће пролазити кроз центар Београда.

Директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић рекао је да ће у првој фази демонтаже колосека бити обухваћена трећина од укупно 50 километара пруге, а да машина која то ради може дневно да уклони 300 метара, тако да ће посао бити завршен пре предвиђених шест до осам месеци.

Потребно је уклонити 50 километара колосека али пре тога треба завршити железничку станицу "Прокоп", теретну станицу у Земуну, обилазницу за теретни железнички саобраћај.

"У овом потезу што сте сад снимили може само 24 километра да се скине, а све остало није на путу који успорава пројекат 'Београд на води'. Теретни саобраћај ће ићи и даље док се не заврши теретна пруга око Београда", каже Милутин Игњатовић са Саобраћајног института ЦИП.

Вредност радова у првој фази је 2,55 милиона евра, а у другој чији рок завршетка је две године, износи 62,4 милиона.

Најобимнија, трећа фаза, која предвиђа изградњу железничке обилазнице Бели Поток - Винча - Панчево, са мостом преко Дунава код Винче, вредна је 242,5 милиона евра и роком завршетка радова од 30 месеци.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 08. јул 2025.
29° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом