Читај ми!

Рачуни за струју, 16.000 оправданих рекламација

Радна група утврдила да су рачуни за струју и гас у децембру били увећани јер је, због хладнијег времена, потрошња била увећана, период очитавања мерних уређаја био је продужен, али је одговоран и људски фактор. Управо због тога, Радна група тражи успостављање персоналне одговорности и да до 1. јуна буде преиспитан постојећи тарифни систем за електричну енергију.

На увећане рачуне за струју и гас у децембру утицали су већа потрошња тих енергената због хладнијег времена, продужен период очитавања мерних уређаја, али и људски фактор, због чега ће бити настављено инсистирање на персоналној одговорности појединаца, саопштено је новинарима у Влади Србије.

Укупан број рекламација за струју био је 40.802, од чега су 16.084 биле оправдане, што је за 2,5 одсто повећан број рекламација, рекао је помоћник министра енергетике Дејан Трифуновић на конференцији за новинаре на којој је представљен Извештај Радне групе за контролу увећаних децембарских рачуна за струју и гас.

Радна група је утврдила да је један од узрока био повећање потрошње струје из објективних разлога, јер је спољна температура у децембру била нижа од просечне за седам степени Целзијуса, па је и потрошње струје била већа за 24 одсто, рекао је Трифуновић.

Трифуновић је навео да је било и проблема са очитавањем бројила, посебно због продужења обрачунског периода у појединим привредним друштвима, а у некима, као што је "Југоисток Ниш", била је искључена логистичка контрола, што је допринело да се у неким случајевима одштампају милионски рачуни за струју.

Радна група, како је нагласио, због тих пропуста тражи успостављање јачих контролних процедура, као и да се до 1. априла изврши хитна ревизија уговора између "ЕПС Снабдевања" и пет привредних друштава за снабдевање.

"Радна група тражи и успостављање персоналне одговорности због пропуста и да до 1. јуна буде преиспитан постојећи тарифни систем за електричну енергију", рекао је Трифуновић.

Према његовим речима, укупан број рекламација у јануару био је у предвиђеном лимиту - укупно 13.181 рекламација од којих је 4.859 оправданих, што је два и по пута мање него у децембру.

Помоћник министра енергетике за нафту и гас Петар Станојевић навео је да је на рачуне за гас било 920 рекламација, што је 0,4 одсто укупног броја потрошача, којих има 242.000.

На повећане рачуне за гас за децембар утицале су ниже спољне температуре, кашњење очитавања мерних уређаја код 15 од укупно 33 дистрибутера, а код два дистрибутера је утврђено да су обрачунавали већи износ ПДВ-а од 10 одсто, рекао је Станојевић.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 08. јул 2025.
23° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом