недеља, 29.12.2013, 19:30 -> 13:13
Ко контролише просветаре?
Тек 105 просветних саветника контролише рад просветара у свим вртићима, основним и средњим школама у Србији. Наставници тврде да је провера нелогична и да није суштинска. Надлежни, међутим, тврде супротно. Најчешће замерке саветника су претерано робовање традицији и лоша усклађеност са потребама ученика.
Кључну улогу у образовању деце имају професори, а квалитет њиховог рада на часу проверавају просветни саветници. Проблем је, међутим, преобимност посла, јер у надлежности 105 саветника су сви вртићи, основне и средње школе у Србији.
Да ли ће за цео радни век наставника рад бити проверен једном или ниједном, потпуно је неизвесно и најчешће нелогично, каже наставница ОШ "Ћирило и Методије" Јасмина Станковић.
"Често се дешава да многе колеге оду у пензију а да им не дођу просветни саветници, и врло је интересантно да они немају базу података код којих су професора већ долазили", прича Станковићева.
Ако ипак избор и падне на вас, успех је уколико вас посети колега по струци - односно саветник који је некада предавао баш ваш предмет. Много су чешће, како тврде - погрешне посете.
"Тако је на час књижевности, односно реторике, дошла госпођа која је дипломирна ветеринарка да испрати мој час. Колико је то нелогично, понижавајуће и нема смисла", наводи професорка књижевности у Правно-пословној школи Јасна Јанковић.
Надлежни, пак, тврде да су просветни саветници довољно обучени: полажу озбиљан стручни испит, морају имати најмање шест година искуства у просвети и морају континуирано да се усавршавају.
Рад професора на часу не мора, кажу, да проверава саветник који је завршио сродни факултет. То, између осталог, није ни могуће, јер је школа много, а инспектора мало.
Начелник Школске управе у Београду Гордана Цветковић објашњава да Просветни саветници не проверавају уско стручна знања, већ дидактичко-методичка решења примењена на часу и вредновање ученичког знања.
"Сматрам да смо врло компетентни и до сада нисмо имали ниједну промедбу на наш рад", наводи Цветковићева.
Професори ипак замерају, наводећи да је провера често административна, али не и суштинска.
"Уместо професора, наставника, ученика, постајемо административни радници. Да ли вам се број часова слаже са бројем у плану, што нико не спори да је важно, али није најважније. Ту нема провере суштине, нема напретка, а нема ни смисла", каже професорка Јасна Јанковић.
Надлежни, међутим, истичу да се суштина и те како проверава. Најчешће замерке саветника су претерано робовање традицији и лоша усклађеност са потребама ученика. Подобност професора за рад с децом такође захтева чешћу проверу.
"Све више има оних који су неспособни за рад у школи - пре свега психички оболели, постоје алкохоличари, али и и наркомани", тврди начелник Републичке просветне инспекције Велимир Тмушић.
У тим случајевима, професори се упућују на повремено лечење, а боловање закључује само онај доктор који је проблем и констатовао.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 12
Пошаљи коментар