четвртак, 14.11.2013, 10:03 -> 10:43
štampajЛончар: Вратили смо достојанство пацијентима
Бољом организацијом у здравству, са истом количином новца, може да се уради много више, каже Златибор Лончар и истиче да је менаџмент Ургентног центра, чији је директор, у томе и успео. Направили смо темељ, сада идемо на надоградњу, да све што се ради у Европи доведемо и код нас, рекао Лончар за РТС.
Директор Ургентног центра Златибор Лончар рекао је да се бољом организацијом у здравству, са истом количином новца може урадити много више и да је менаџмент Ургентног центра у последњих годину дана у томе и успео.
"Само бољим односом, паметнијим планирањем и већим ангажовањем може да се направи резултат и мислим да смо повратили нашим пацијентима достојанство", рекао је Лончар гостујући у Дневнику РТС-а и истакао да сада пацијенти имају услове као и у озбиљним болницима у Европи.
Један од проблема Ургентног центра је и тај што више од 80 одсто пацијената који дођу не би требало да буду збринути у тој установи. И тај проблем је решив, каже Лончар.
"Морамо да схватимо да је Ургентни центар само за најхитније ствари, за животно угрожене људе, а када се њима помогне, они морају да иду у установе мирнијег типа", рекао је Лончар и додао да у Београду морају да се отворе нове болнице.
Директор Ургентног центра каже да је све што је урађено остварено не из средстава државе, која нема новац за те ствари, већ из различитих инвестиционих фондова.
"Преко милион и 300 хиљада евра у донацијама ушло је у Ургентни центар, од нових операционих сала, комплет опремљене две операционе сале, интензивне неге, нове за транплантиране пацијенте, два нова апартмана, најновији апарат за ултразвук срца и најновији мобилни рендген је стигао", рекао је Лончар.
Центру недостају радиолози, анестезиолози и медицинске сестре, каже Лончар и истиче да се и тај проблем решава.
"Желимо да уведемо и нове процедуре, пратимо светске трендове. Направили смо темељ, сада идемо на надградњу, да све што се ради у Европи доведемо и код нас", рекао је Лончар.
Јавне набавке су проблем и у здравству. Центар ће дати предлог надлежнима како да се то реши, јер, како каже Лончар, не може јавна набавка код Ургентног центра да иде као и код неког комуналног предузећа, где нема хитности.
Једино што штити Центар од злоупотреба је транспарентност, каже Лончар.
"Залажемо се за то да се за сваки динар у здравству зна где је отишао, а да се процедуре за набавку убрзају. Грађани имају право да знају за сваки динар где је потрошен, ми нисмо тајна организација", закључио је Лончар.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар