Од јавне критике до губитка посла

Људи који јавно критикују своје радно окружење могу да изгубе посао, упозоравају упућени и поручују да треба бити опрезан. Ипак, послодавци не смеју од запослених да траже скривање незаконитости или угрожавање јавног интереса, наглашава заштитник грађана Саша Јанковић.

Запослени често своје незадовољство радним окружењем изражавају коментарима на друштвеним мрежама. Иако им то можда доноси тренутно олакшање, последице могу бити негативне, сматрају упућени. Кажу, треба бити опрезан у изношењу таквих ставова, јер је ризик од губитка посла висок.

Случај машиновође из Беча који је због објављивања извештаја о свом раду на Фејсбуку добио отказ или црногорског полицајца кога је због лајковања одређених група снашла иста судбина, потврђују неписано правило.

Нема компаније нити политике која може да забрани ваше мишљење, али ако се оно нађе у јавном простору може да настане проблем.

Можда је најдрастичнији пример америчког маринца који је због критике председника Барака Обаме на мрежи искључен из војске.

Новинар активан на друштвеним мрежама Зоран Станојевић каже да се може сматрати прихватљивим да запослени пише на некој друштвеној мрежи све оно што је спреман да каже свом шефу у присуству јавности.

Да не би долазило до оваквих ситуација, већина компанија има правилнике за понашање запослених на друштвеним мрежама.

Директорка за комуникације "Кока-коле" Милица Стефановић каже да та компанија не види проблем у томе да запослени подржи или воли нешто што нема везе са "Кока-колом".

"Али, оно што се трудимо је да разумеју који ефекат имају њихова делања на друштвеним мрежама, обзиром да је интернет нешто што је јако видљиво и нешто што остаје вечно, дакле који ефекат такве њихове активности могу имати на евентуално или пословање или имиџ компаније", наводи Стефановићева.

Лепо понашање на мрежи је оно што очекују све фирме.

Међутим, постоје изузеци када запослени имају право да коментаришу, а да о томе нису обавестили послодавца.

Заштитник права грађана Саша Јанковић сматра да је логично да фирме могу да очекују лојалност од својих запослених и да имају право да је траже.

Међутим, додаје Јанковић, оно што фирме не смеју да очекују јесте да запослени крију незаконитости, а не могу да очекују ни лагање ни угрожавање јавног интереса.

Свако ко је довољно храбар да критикује фирму у којој ради, мора бити спреман и да се суочи са последицама.

Упућени верују да запосленима слобода изражавања није ограничена и саветују да ствари посматрају из угла послодавца. Тек тада ће знати да ли би на платном списку држали некога ко нарушава углед фирме.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 22. јул 2025.
25° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом