Читај ми!

Има пара само за крпљење рупа

Путна мрежа у Србији је лоша, а ове године обезбеђена је само трећина средстава неопходних за редовно одржавање путева. У Путевима Србије се поред прихода од путарине надају и кредиту страних банака. Све заједно није довољно ни да закрпе рупе после зиме. У Министарству саобраћаја најављују поскупљење путарине и повећање акциза на гориво.

У саобраћајним несрећама у Србији годишње настрада око 700 људи, а материјална штета достиже и до милијарду евра. Стручњаци кажу да је узрок чак 40 одсто несрећа лоша путна мрежа, која се слабо одржава.

Ове године ситуација је посебно критична, кажу у Путевима Србије, јер тренутно имају само трећину потребних средстава за редовно одржавање путева. Да би се напунила каса, у ресорном министарству најављују враћање акцизе, али и поскупљење путарине.

За одржавање путева у последњих пет година годишње је из буџета издвајано у просеку од 150 до 170 милијарди динара. Ове године у буџету је планирано само 9,5 милијарди динара или 90 милиона евра.

У Путевима Србије се поред прихода од путарине надају и кредиту страних банака од 100 милиона долара. Све заједно није довољно ни да закрпе рупе после зиме а камоли да озбиљније поправе путеве да они буду и безбедни, кажу у Путевима Србије.

"Из буџета смо добили субвенцију 5,4 милијарде динара, тренутно имамо 9,5 милијарди а потребно нам је још 20 милијарди за одржавање путева", истиче Зоран Дробњак, в.д. директора Путева Србије.

Два основна извора финансирања путне мреже су путарина и један део од акциза на гориво. Путеви Србије предлажу поскупљење путарине за 20 одсто. У ресорном министарству спремни су да прихвате 15 процената, уз прерасподелу средстава од акциза.

"Као решење проблема видим, и то смо предложили Влади Србије, враћање акцизе на гориво негде од 15 до 20 процената као што је то некада било или у тражењу модела који цела Европа користи да се из малопродајне цене бензина одвоји 30 одсто средстава за путеве. Суштина је да онај који користи путеве и одржава путеве", каже министар саобраћаја Милутин Мркоњић.

Тренутно путари имају тек толико да исплате зараде које у просеку касне месец-два. Њих 15 хиљада покреће ланац од 50 хиљада запослених у грађевинској индустрији. Ако се ускоро не нађу средства за репроматеријал многи ће морати у стечај, а о безбедности путева не вреди у таквој ситуацији ни говорити, кажу надлежни.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 19. мај 2024.
20° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара