Читај ми!

Хулкенбергово сунце у кишном Силверстону – Немац се уписао у историју Формуле 1

Петнаест година каријере у Формули 1 и више од две деценије за воланом у најбржем циркусу на свету. Тачно 239 трка и ниједан подијум. Све до стазе у Силверстону. Стартовао је са претпоследњег места. Све је то превазишао, па се први пут у каријери нашао међу три најбржа возача на трци и стао на подијум који је одавно заслужио.

Хулкенбергово сунце у кишном Силверстону – Немац се уписао у историју Формуле 1 Хулкенбергово сунце у кишном Силверстону – Немац се уписао у историју Формуле 1

Силверстон је село на југоистоку Велике Британије са нешто више од 2.000 становника. Међутим, сваке године током лета, обично у јулу, Силверстон посети 200 пута више људи, јер се ту налази стаза Формуле 1.

Током протеклог викенда је срушен рекорд по броју посетилаца за Велику награду Велике Британије, јер је тренинге, квалификације и трку у Силверстону уживо пратило пола милиона посетилаца.

На трибинама је било највише Британаца и сви су са осмехом на лицу отишли кућама, јер је тим Мекларена (седиште: Велика Британија) после више од деценије тријумфовао на овој стази, а и домаћи возач Ландо Норис био је најбржи.

Сви су били срећни због тог резултата, а то није могло да им поквари ни кишовито, на моменте, катаклизмично време.

Али један човек је био срећнији од свих, а и сви љубитељи најбрже индустрије због њега.

На месту где је 1950. вожена прва трка Формуле 1, после 239 трка у каријери, честих преиспитивања да ли је способан за то, смене сунца, облака, кише, скоро два сата вожње, Нико Хулкенберг уписао се у историју Формуле 1 и попео се на подијум који га је 20 година чекао.

Отац и супруг и једини преостали Немац у Формули 1 после Себастијана Фетела, Ника Розберга, Тима Глока, Ника Хајфелда, Михаела, Ралфа и Мика Шумахера, остварио је дечачки сан.

Показао је да се вредан рад кад-тад наплати и да је, ипак, срећа, потребна за остваривање најдубљих и недосањаних снова.

Најпознатији Немац у Северној Вестфалији

Рођен је 19. августа 1987. године у Емериху на Рајни у Северној Вестфалији, граду од око 30.000 становника.

Јесте његов комшија из поменутог града Робин Госенс репрезентативац Немачке у фудбалу и познат фудбалер, али је успех Ника Хулкенберга радоснији за цео град.

Популарни Хулк је један од највећих талената који никада до Силверстона није успео да се попне на победничко постоље у Формули 1, али ни да победи.

Хулкенберг је већ у тинејџерским данима показао изузетан таленат. Са 15 година постао је шампион Немачке у јуниорском картингу, а 2003. године освојио је и национално првенство.

Његов успон је настављен тријумфом у Формули БМВ 2005. године, а потом и импресивним наступом у А1 ГП серији за репрезентацију Немачке, где је у сезони 2006/07. остварио девет победа и донео титулу својој земљи.

Наставио је са успесима у Формули 3, а потом и у ГП2 серији – претечи Формуле 1 – коју је освојио као дебитант 2009. године, исто као и Луис Хамилтон неколико година раније. Тај успех му је отворио врата Формуле 1.

Формула 1 – сјај без подијума

Деби у Формули 1 имао је 2010. године са екипом Вилијамса. Иако је већ у првој сезони одушевио навијаче и стручњаке пол-позицијом у Бразилу, није задржао место у екипи – заменио га је Пастор Малдонадо.

Уследио је низ ангажмана у тимовима као што су Форс Индија, Заубер, Рено и касније Хас.

Хулкенберг је током година постао симбол константног, стабилног возача који извлачи максимум из болида. Упркос томе, никада није могао до победничког постоља – рекорд који му је донео титулу "најбољег возача без подијума".

Његов најбољи резултат је четврто место у Белгији 2012. и Кореји 2013. године.

Једна од најпознатијих прилика које је пропустио догодила се у Бразилу 2012. године, где је водио све време у трци, али је након покушаја да престигне Хамилтона изазвао судар и изгубио прилику за историју.

Све до Силверстона држао је рекорд по броју одвезених трка без подијума.

Победа у Ле Ману – круна ван Ф1

Док су подијуми у Формули 1 измицали, Хулкенберг је остварио један од највећих успеха у свету мотоспорта ван Ф1.

Године 2015. победио је на чувеној трци 24 сата Ле Мана возећи за Порше, заједно са Ником Тандијем и Ерлом Бамбером.

Та победа донела је Поршеу прву титулу у Ле Ману после 17 година, а Хулкенбергу вечну славу у историји трке издржљивости, која се сматра круном у мото-спорту.

Хулкенберг се 2023. године вратио као стални возач екипе Хас. У 2024. години имао је веома успешну сезону – сакупио је 41 поен и завршио као 11. у генералном пласману, што је био велики успех за тим с једним од најмањих буџета, да би ове године прешао у Кик Заубер.

Наредне сезоне биће део великог пројекта повратка Аудија у Формулу 1, што би могла бити последња шанса да прекаљени ас коначно домогне победе у трци.

Нико је овим резултатом дао пример многима. Стрпљење и уложени рад једног дана буду видљиви. То је чекао 38 година, што говори да је тренутно један од тројице најстаријих активних возача у Формули 1.

Тихи радник, константан, поуздан и истрајан. Моменат када се пење на подијум је доказ рада у претходних 20 година, али и потврда да је његова каријера више од пуке статистике.

Подијум у Силверстону није спортска вест, већ симбол остварених снова које је један плавокоси дечак пре више од две деценије сањао у Емериху на Рајни.

понедељак, 07. јул 2025.
29° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом