недеља, 14.12.2025, 11:30 -> 23:13
štampajБиг биг бенд – Ben Pollack Orchestra
Бенџамин „Бен“ Полак (1903 – 1971), био је амерички бубњар и бендлидер од средине 1920-тих до почетка свинг ере. Његово ухо за таленте довело га је до ангажовања музичара који су касније постали легендарне звезде, као што су Бени Гудмен, Џек Тигарден, Глен Милер, Џими МекПартланд и Хари Џејмс - што му је донело надимак „Отац свинга“.
Године 1924. вратио се у Чикаго, где је свирао у неколико бендова, укључујући и бенд Арт Кесела, што је на крају довело до тога да 1925. године оснује свој бенд, „Venice Ballroom Orchestra“, са 12 чланова, такође познат као Ben Pollack and his Californians, чији су неки нод аступа емитовани на WLW радију у Синсинатију.
Временом су у бенд ушли Бени Гудман, Глен Милер, Џек Тигарден и Џими Мекпартланд.
1928. године, уз учешће Ирвинг Милса, чланови Полаковог бенда су додатно радили у „Plaza-ARC“ и снимали огромну количину „hot dance“ и џез музике за јефтине издавачке куће, под рфазним именима, именима Mills' Merry Makers, Goody's Good Timers, Kentucky Grasshoppers, Mills' Musical Clowns,…. комбиновање Полакових редовних снимака са овим споредним групама учинило је Полаков бенд једним од плоднијих бендова 1920-тих и 1930-тих.
После Чикага, бенд се преселио у Њујорк 1928. године, након што је отприлике у то време добио појачање са МекПартландом и Тигарденом. . Овај бенд је уживао огроман успех, свирајући у бродвејским представама и добивши ексклузивни ангажман у хотелу „Park Central“.
Бени Гудман и Џими Мекпартланд напустили су бенд средином 1929. године. Заменили су их Мети Метлок на кларинету и Тигарденов брат Чарли, на труби.
Бенд се распао 1935. године, а већина чланова су убрзо формирали групу коју је предводио Боб Крозби, брат Бинга Крозбија.
Полак је формирао нови бенд са Хари Џејмсом и Ирвинг Фазолом. Са Џејмсом је написао хит „Peckin'“. Почетком 1940-тих организовао је бенд који је предводио комичар Чико Маркс. Основао је „Jewel Records“, појавио се глумећи самог себе у филмовима „Прича о Бенију Гудману“ и „Прича о Глену Милеру“.
Иако су његови бендови у основи били комерцијални плесни бендови, Полак је давао значајну слободу својим талентованим солистима да унесу "hot" (врући, џез) елемент у музику, што је била претеча свинг звука који ће доминирати деценију касније. Он лично није достигао славу својих ученика током врхунца свинг ере, али је његов оркестар несумњиво био кључна фаза у развоју многих музичара који су обликовали звук каснијих биг бендова.
Коментари